728 x 90

تجمعهای اعتراضی در تهران، قم و یاسوج

یاسوج.تجمع اعتراضی کارگران شهرداری۹۶۱۱۲۶
یاسوج.تجمع اعتراضی کارگران شهرداری۹۶۱۱۲۶

صبح امروز غارت‌شدگان کاسپین در تهران  در اعتراض به غارت داراییهای خود در مقابل شعبه رسالت این مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران تجمع کردند.


 در  قم صبح روز پنجشنبه 26بهمن رانندگان تاکسی در اعتراض  بی کفایتی  کارگزاران رژیم  و مشکلات معیشتی دومین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. رانندگان تاکسی، ناوگان تاکسی‌های خود را در خیابان به‌صورت تظاهرات به حرکت درآورده و همزمان با بوق زدن اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.


 در یاسوج نیز کارگران سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری  این شهر روز پنجشنبه 26بهمن 96 در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق خود در مقابل شورای قلابی این شهر دست به تجمع زدند.
به گفته کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی از تیرماه امسال تا کنون حقوقی دریافت نکرده‌ایم، و حقوق معوق سال‌های ۹۲را هم هنوز نداده‌اند حق بیمه چهار سال گذشته را نیز واریز نکردند.
یکی دیگر از کارگران معترض گفت: من یکی که دیگر از جانم سیر شده‌ام، با این وضع اقتصادی که خودم و خانواده‌ام دارند، دیگر هیچ توانی برای ادامه ندارم.
اگر مطالباتمان پرداخت نشود، با زن و بچه‌هایمان تجمع می‌کنیم، ۳ماه حقوق می‌گیریم و بقیه ماه‌ها حتی نان زن و فرزندانمان را قرضی می‌گیریم.حق بیمه‌ها را از سال ۹۲تا الآن رد نمی‌کنند و در واقع بیمه کارگران در شرکتها ول شده است. سال ۹۲حقوق هر کارگر با اضافه‌کاری ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان بوده، الآن حقوق ما ۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان شده است، پروتئین، گوشت، میوه و سبزی در خانه‌های ما تعطیل است. میوه در خانه کارگران پیدا نمی‌شود. چطور با این وضعیت کرایه‌خانه و قسط‌هایمان را پرداخت کنیم؟ کسی، دیگر حتی به ما کارگران پول قرض نمی‌دهد، اعتبارمان را از دست‌ داده‌ایم.
این کارگر زحمتکش و دردمند در ادامه که اشک در چشمانش حلقه زده بود، اظهار کرد: زنم آرد و شکر را در آب، حلوا می‌کند و به بچه‌هایمان می‌دهد، تا بخورند و هیچ نگویند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/501c96b8-2fc0-4aff-839e-585bfd3fd77e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات