728 x 90

تجمعات اعتراضی در شهر های میهن پنجشنبه ۳بهمن۹۸

تجمعات اعتراضی در شهر های میهن
تجمعات اعتراضی در شهر های میهن

تجمع اعتراضی کشاورزان در مقابل نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان 

 

روز پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ کشاورزان استان اصفهان مقابل نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان در اعتراض به ساخت و ساز این نیروگاه در حریم و بستر رودخانه تجمع کرده و دیوار ساخته شده توسط رژیم را تخریب کردند.

تجمع اعتراضی کشاورزان در مقابل نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان

 

 

حمله یگان ویژه به تجمع اعتراضی کشاورزان در شهر درچه

 روز پنجشنبه ۳ بهمن  یک هموطن از اصفهان گفت:

«امروز پنجشنبه ۳بهمن۹۸ کشاورزان شهر درچه در اعتراض به جاده کشی شهری که بسیاری از زمینهای کشاورزی آنها می بایست تخریب می شد، در مقابل شهرداری تجمع اعتراضی برگزار کردند که مانع تخریب زمین هایشان بشوند. بدنبال این تجمع نیروهای یگان ویژه به محل گسیل شدند و ضمن ضرب و شتم کشاورزان، بیش از ۴۰ نفر از آنان را دستگیر کرده و با خود بردند.»

 

 

تجمع اعتراضی بدلیل نبود گاز مایع در سیستان 

 

روز پنجشنبه ۳بهمن۹۸، جمعی از مردم سیستان در اعتراض به کمبود گاز و عدم گازرسانی به سیستان، در مقابل فرمانداری زابل دست به تجمع اعتراضی زدند.

آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:

ننگ ما ننگ ما مسئول بی درد ما/ استیضاح زنگنه/ اینجا فساد عمیقه سیستانی زیر تیغه/ قامت مردم سیستان در صف گاز خمیده/ حق مردم سیستان گاز کوپنی نیست/ سیستانی می میرد ذلت نمی پذیرد

یکی از هموطنان از این تجمع گزارش داد: «دوستان امروز ۳ بهمن ماهه، اینجا شهرستان زابله، جمعی از همشهریای سیستانی بدلیل اینکه گاز چندین وقته که به مشکل برخورده و توی این ایام که هوا سرد می شه کپسول ندارن و همه‌اش باید تو صف وایستن، آمدن جلوی فرمانداری شهرستان زابل، بامید اینکه آقای فرماندار پاسخگوی این وضعیت باشه که هر سال ما این مشکل‌رو داریم. حالا این گاز تا بخواد به شهر زابل برسه دولت محترم سال ۹۵ اعلام کرد که گاز به زاهدان رسید. ما الان در زابل ۲۰۰ کیلومتر فاصله داریم، طی این ۴-۳ سال گاز به اینجا نرسیده که هیچ، همین سیلندرها هم همینطور که می بینین بهمین وضعیت مانده، یعنی مردم کارشون فقط صفه.»

یکی دیگر از هموطنان می گوید: «سال ۹۷ قرار بود گاز به زابل برسد ولی ظاهرا فقط کپسولش رسیده است.»

هموطن دیگر می گوید: «کپسول گاز هم نیست متاسفانه، الان مشکل مردم همین کپسولهای گاز هست»

۵ ماه حقوق کارگران شهرداری بندر لنگه پرداخت نشده

جمعی از کارگران شهرداری بندرلنگه و خانواده‌هایشان روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه،اعتراض‌شان را نسبت به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق ۳۰۰کارگر این شهرداری را بیان کردند. بیشتر کارگران شهرداری برای اینکه خانواده‌شان گرسنه نماند حتی نان را هم از نانوایی قرض می‌کنند.

یکی از کارگران شهرداری بندرلنگه میگوید: «۵ ماه حقوق ما را پرداخت نکرده‌اند و اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌ایم و گاهأ به نان شب محتاجیم و مغازه‌ها هم دیگر جنس نسیه به ما نمی‌دهند».

 همسر یکی از کارگران بخش خدمات شهری شهرداری بندرلنگه میگوید: «همسرم چندین ماه است که حقوق نگرفته، هیچ راه و چاره‌ای هم نداریم و اکثر روزها را با سختی سپری می‌کنیم».

۵ماه حقوق کارگران شهرداری بندر لنگه پرداخت نشده

۵ماه حقوق کارگران شهرداری بندر لنگه پرداخت نشده

 

تداوم اعتصاب کارگران معدن چادرملو یزد 

روز پنجشنبه ۳بهمن۹۸ کارگران معدن چادرملو برای دومین روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند، آنها نگران تعدیل کارگران و بیکاری تعدادی از کارگران هستند.

این کارگران می‌گویند: امروز در محل رستوران جمع شدیم؛ کار تعطیل شده و همه ماشین‌آلات متوقف شده‌اند؛ نگرانیم که تعداد زیادی از کارگران تعدیل شوند.

کارگران بهاوند باراد خواستار تمدید قراردادهای شغلی همه‌ٔ همکاران خود هستند و می‌گویند: نمی‌خواهیم در این اوضاع تعدادی کارگر بیکار شوند.

تعداد کارگران این شرکت پیمانکاری حدود ۳۰۰نفر است که روز گذشته نیز تعدادی از آنها به نشانه‌ٔ اعتراض در محوطه‌ٔ محل کار خود تجمع کردند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/770459fb-e2bc-410d-b94e-b953fb2247ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات