728 x 90

تجمع و حرکتهای اعتراضی در شهرهای اراک ، یزد، یاسوج و کرمان

تحصن و اعتصاب کارگران شرکت «امین یار فاریاب» کرمان
تحصن و اعتصاب کارگران شرکت «امین یار فاریاب» کرمان

اعتصاب کارگران راه آهن اراک شرکت جوش گستر

اعتصاب کارگران راه آهن اراک شرکت جوش گسترپنجشنبه ۸ خرداد دوماه حقوق دریافت نکردند بن عید وبن ماه رمضان راهم دریافت نکردن صبح امروز ۸ خرداد ۹۹

لازم به یاد آوریست شرکت های تراورس و ریل صنعت کاران جنوب شرق زاهدان و قم و شیراز و کرمانشاه حقوق کارگران در سال ۹۹ را پرداخت نکرده اند و این کارگران طی بیانیه ای گفتند در صورتی که حقوق دریافت نکنیم دست به اعتصاب خواهیم زد.

قیام

تجمع دامداران یزد

روز پنجشنبه ۸خرداد، دامداران یزد به‌دلیل واردات بی‌رویه دولت و عدم خرید مشتقات دامی آنان، مقابل استانداری این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع‌کنندگان روی پلاکاردهایی که در دست داشتند نوشته بودند، ورود دام از برزیل، نابودی دام و کسب و کار ما را در پی دارد. آنان به هزینه‌های سنگین و درآمد کم و هم‌چنین به سیاست‌های ضدتولید ملی اعمال شونده از سوی حکومت اعتراض می‌کردند.

تجمع کارگران پلی اکریلی و “دی ام تی” اصفهان

کارگران شاغل در پلی‌اکریل و دی ام تی که هر دو زیرمجموعه شرکت پلی‌اکریل اصفهان هستند، در خصوص تجمع خود در تاریخ پنجشنبه ۸خرداد می‌گویند: از سال ۹۵ و ۹۶ معوقات مزدی آنها پرداخت نشده است. در عین حال، عیدی سال ۹۸ را کامل نگرفته‌اند. آنها افزودند، علیرغم حضور در سر کار، دستمزدها به موقع پرداخت نمی‌شود و در سال جاری تاخیر در پرداخت دستمزدها وجود دارد.

قیام

تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج

روز چهارشنبه ۷خرداد، کارگران بیکار شده کارخانه قند یاسوج مجدداً تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران، نسبت به پایمال شدن حقوقشان توسط این شرکت دولتی، اقدام به این حرکت اعتراضی، مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد کردند. پس از گذشت مدتی که از صدور حکم ابطال واگذاری کارخانه قند می‌گذرد، هنوز مطالبات کارگران بیکارشده کارخانه قند یاسوج پرداخت نشده است.

این قشر زحمتکش جامعه را از منازل سازمانی هم، بیرون کرده‌اند و یکی از دلایل تجمع آنان نیز همین است.

کارگران تجمع کننده می‌گفتند: کارخانه با تمام امکانات از تولیدی و رفاهی و ... از سال۹۵ تاکنون تعطیل و موجب ضرر به ۱۰هزار نفر شده است. همچنین در زمان بهره‌برداری نیز، مستقیماً به ۳۰۰نفر از کارکنان که به این وسیله امرار معاش میکردند، ضرر مالی زده شده است.

لازم به ذکر است که، در سال۹۵ کارخانه قندیاسوج به بخش خصوص واگذار شد. بعد از ۱۷روز کلیه کارگران اخراج شدند و در دی ماه۹۵ کارخانه تعطیل شد که این ظلم و بی‌عدالتی با هماهنگی ۲دستگاه استانی و برخی مدیران صورت گرفت و با بدترین شکل و بی‌حرمتی ۱۱۵کارگر را از منازل سازمانی بودند بیرون کردند.

قیام

تحصن و اعتصاب کارگران شرکت «امین یار فاریاب» کرمان

روز چهارشنبه ۷خردادماه۹۹ کارگران شرکت معدن کرومیت امین یار فاریاب به دلیل بدقولی مدیران شرکت و پرداخت نشدن ۴ماه حقوق و حق بیمه دست از کار کشیده و در مقابل دفتر شرکت تحصن کردند.

پیش از این نیز روز ۱۶اردیبهشت‌ماه۹۹ ،کارگران این شرکت در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات اعتراض کردند.

این اعتراض با حضور کارگزاران شرکت و نمایندگان کارگران در فرمانداری این شهر، پایان یافته بود. مدیران شرکت و نمایندگان کارگران، قول پرداخت معوقات مزدی را دادند.

کارگران این شرکت دلیل بدقولی مدیران شرکت معدن کرومیت فاریاب را دست های پشت پرده فرمانداری با مدیران شرکت عنوان کرده اند.

معدن کرومیت امین یار فاریاب در فاصله ۱۵کیلومتری مرکز شهرستان فاریاب واقع شده و بیش از ۲۰۰کارگر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

قیام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ce1254c-d910-4fd2-b35c-87ce479eec5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات