728 x 90

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پروفیل ساوه، کنتورسازی قزوین و مغازه‌داران به تخریب مغازه‌هایشان

اعتراضات کارگری
اعتراضات کارگری

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه پروفیل ساوه

روز پنجشبنه ۳۰مرداد، کارگران کارخانه پروفیل ساوه ماه برای چندمین روز متوالی در اعتراض به عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در مقابل ساختمان اداره کار شهرستان ساوه تجمع کردند.

کارگران کارخانه پروفیل ساوه گفتند: طبق رأی صادره کمیته بدوی اداره کار، عنوان سختی کار آنها تأیید نشده و این در حالی است که در عمل کارگران این شرکت در شرایط سخت مشغول به‌کار هستند.

آنها هم‌چنین افزودند، در صورت اجرا نشدن این قانون، از این پس بازنشستگی کارگران مشمول مزایای مشاغل سخت، به‌صورت عادی انجام می‌شود.

شایان ذکر است که، مطابق قانون کارهای سخت و زیان‌آور، کارفرما موظف است ۴درصد حق بیمه کارگر را واریز کند تا کارگرمربوطه بتواند با ۲۰سال سابقه کار بازنشسته شود اما تعدادی از کارفرمایان این میزان از حق بیمه را واریز نمی‌کنند.

-ساوه

تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین

امروز پنجشنبه ۳۰مرداد، ‌کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و بی‌توجهی مدیران شرکت به این موضوع دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.

کارگران معترض با در دست داشتن چندین پلاکارد و سردادن شعار خواستار ”پرداخت ۲۷ماه دستمزد معوقه خود، بازگشت کارگران اخراجی به سر کار، معرفی همه کارگران به بیمه بیکاری و پرداخت سنوات و سایر مزایای معوقه خود“ شدند.

قابل ذکر است که، این کارگران به‌دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه خود، امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را ندارند.

-قزوین

تجمع اعتراضی مغازه‌داران در اعتراض به تخریب مغازه‌هایشان

روز چهارشنبه ۲۹مرداد، تعدادی از مغاره‌داران شهرستان اشکذر استان یزد در اعتراض به تخریب مغازه‌ها توسط فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی در جاده کمربندی اصلی یزد تجمع کردند.

مغازه‌داران گفتند: اخیراً مقامات رژیم در فرمانداری، شهرداری و هم‌چنین نیروی سرکوبگر انتظامی به بهانه سد معبر، دلیل تردد زیاد اتومبیل‌های سنگین و نیمه‌سنگین و  هم‌چنین به‌دلیل قرار گرفتن این مغازه‌ها در محور بندرعباس ـ تهران اقدام به تخریب مغازها کرده‌اند.

یکی از معترضان گفت، برخی از مغازه‌داران بیش از ۱۰ تا ۱۵سال است که در این محل مشغول به کار هستند و این مغازه‌های تنها منبع درآمد آنها می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e7074f5-7549-4daa-897c-0a94ccc1af8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات