728 x 90

تجمع اعتراضی سهامداران بورس مقابل مجلس ارتجاع، اعتصاب دامنه‌دار شرکتهای مختلف پتروپالایش، کارخانه برفاب و اتوبوسرانی بوشهر

تجمع اعتراضی سهامداران بورس مقابل مجلس ارتجاع
تجمع اعتراضی سهامداران بورس مقابل مجلس ارتجاع

تجمع اعتراضی سهامداران بورس مقابل مجلس

روز دوشنبه ۵آبان شماری از سهامداران بورس نسبت به وضعیت رکود ۴ماهه بازار سرمایه در مقابل مجلس رژیم تجمع اعتراضی برپا کردند.

-تجمع سهامداران بورس مقابل مجلس

اعتصاب دامنه‌دار کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای مختلف پتروپالایش

روز دوشنبه ۵آبانماه کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای مختلف پتروپالایش در اعتصاب دامنه‌دار خود برای چندمین روز متوالی کارگران سر کار حاضر نشدند.

این کارگران خواستار افزایش دستمزد، تحقق وعده‌های مقامات در خصوص پرداخت مطالباتشان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارچوب مقابله با بیماری کووید۱۹ می‌باشند.

شایان ذکر است بیش از یک هفته است که کارگران نفت در عسلویه، پارس جنوبی و پتروپالایش کنگان، پتروشیمی‌های رازی و دهلران، پالایشگاه پارسیان لامرد و چندین جای دیگر دست از کار کشیده و اعلام کرده‌اند تا رسیدن به کلیه خواسته‌هایشان به سرکار باز نخواهند گشت.

تداوم تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه برفاب

روز دوشنبه ۵آبانماه کارگران اخراجی کارخانه برفاب برای چندمین روز متوالی با درخواست بازگشت به کار، مقابل این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

شایان ذکر است، اعتراضات یک‌هزار نفر از کارگران اخراجی کارخانه برفاب شهر کرد، در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود که از روز پنجشنبه اول آبانماه آغاز شده هم‌چنان ادامه دارد. کارگران معترض ضمن درخواست بازگشت به سرکار، خواستار پرداخت معوقات مزدی خود، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و اعمال ماده ۲۰قانون کار می‌باشند. ماده ۲۰ قانون کار یعنی اگر کارگری بدون دلیل و عذر موجه اخراج شود، سنوات آن کارگر بر اساس ۴۵روز است.

اعتصاب رانندگان شرکتی اتوبوسرانی بوشهر

در پی اعتصاب رانندگان شرکتی اتوبوسرانی بوشهر که از روز شنبه ۳آبان در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدیشان آغاز شده، فعالیت کلیه اتوبوس‌ها در این شهر متوقف شده است.

رانندگان معترض گفتند، تاکنون چندین بار با خواست پرداخت معوقاتشان مقابل نهادهای مختلف رژیم دست به تجمع و اعتراض زده‌اند ولی هر بار با دادن وعده و وعید مقامات به تجمع خود خاتمه داده بودند. آنها می‌گویند در مهر ماه سال جاری مقامات شهرداری وعده دادند که طی چند روز کلیه مطالبات آنها پرداخت می‌شود ولی اکنون به‌رغم گذشت پنج روز از شروع آبانماه هیچیک از وعده‌های رانندگان محقق نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57d032c8-7a8d-4708-8e56-7575e0e84a5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات