728 x 90

تجمعهای اعتراضی کارگران مس سونگون ورزقان، خدمات شهری کیش، پتروشیمی مبین پارس جنوبی و تخت‌جمشید ماهشهر، بازنشسته هفت تپه، فرهنگیان قم و خانواده بیماران اس.ام.آ در تهران

 کارگران ایران مایه تبریز
کارگران ایران مایه تبریز

تجمع اعتراضی مجدد کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان

چهارشنبه ۱۰آذر ۱۴۰۰ کارگران شرکت‌های آهن‌آجین، زحل، نوآوران و مبین شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان مجدداً دست به تجمع اعتراضی زده و شعار دادند: مسئول بی‌کفایت اخراج باید گردد.

اعتصاب کارگران خدمات شهری کیش

صبح روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه برای چندمین بار کارگران فضای سبز و خدمات شهری به‌دلیل پایین بودن حقوق و مزایا دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

تداوم تجمع اعتراضی خانواده بیماران اس.ام.آ در تهران

روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه، تجمع خانواده بیماران SMA، که از روز یکشنبه در مقابل مجلس ارتجاع شروع شده، ادامه یافت. تأمین دارو و مشکلات درمانی از جمله مطالبات این خانواده‌ها است. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار واردات داروی خاص این بیماران شدند.

 

تداوم اعتصاب کارگران پتروشیمی مبین پارس جنوبی

روز چهارشنبه ۱۰آذر ۱۴۰۰، کارکنان پتروشیمی مبین پارس جنوبی، در ادامه تجمعات اعتراضی، علاوه بر مطالبات شغلی و معیشتی، با تجمع در محوطه این شرکت، خواهان برکناری مدیران ناکارآمد این شرکت شدند. پرسنل پیمانکاری شرکت پتروشیمی مبین پارس جنوبی، برای چندمین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

قم - تجمع اعتراضی فرهنگیان

چهارشنبه دهم آذرماه ۱۴۰۰ فرهنگیان قم برای دومین روز متوالی مقابل اداره کل آموزش و پرورش دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران ایران مایه تبریز از ابتدای امسال با تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند

کارخانه‌ٔ ایران مایه که متعلق به یک سرمایه‌دار ترکیه‌ای است، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعطیل شده است.
یکی از این کارگران می‌گوید: در آذر ۱۳۹۹ حدود ۴۰نفر از کارگرانِ این کارخانه اخراج شدند و به آن‌ها گفته شد بعد از ۳ – ۴ ماه مجددا واحد مربوطه راه‌اندازی خواهد شد و آن‌ها به کار برمی‌گردند. اما نه تنها این کارگران به کار برنگشتند بلکه در ۲۲ اسفند ۹۹ مابقیِ کارگران که ۱۱۰ نفر بودند نیز اخراج شدند.

او می‌گوید: با وجود اینکه رای بازگشت به کار گرفته‎‌ایم اما ما را به کارخانه راه نمی‌دهند و می‌گویند حق‌السعی خود را بگیرید و به کارخانه نیایید، کارخانه تعطیل است.

 

تجمع و اعتصاب کارکنان پتروشیمی تخت‌جمشید بندر ماهشهر

روز چهارشنبه ۱۰ آذر کارکنان شرکت پتروشیمی تخت جمشید بندر ماهشهر در اعتراض به عدم همسان‌سازی حقوق‌های خود ، مقابل درب ورودی این شرکت تجمع کرده و نسبت به عدم رسیدگی به خواسته خود اعتراض کردند.

ماهشهر. تجمع و اعتصاب کارکنان پتروشیمی تخت‌جمشید

تجمع کارگران بازنشسته هفت تپه

روز ۴ شنبه ۱۰ آذرماه، تعدادی از کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به نحوه محاسبه و پرداخت سنوات شغلی و مرخصی ذخیره خود، در مقابل درب ورودی این شرکت تجمع کردند.
به گفته تجمع کنندگان، آنها قصد ورود به شرکت را داشته‌اند که به دستور مدیر جدید حراست، درب‌های شرکت به روی این شهروندان بسته شده است.

هفت‌تپه. تجمع کارگران بازنشسته

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b53d119a-8cfb-4d7d-a895-89e55e240330"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات