728 x 90

تجمع و اعتراض کارگران راه‌آهن در گیلان، هپکو اراک، دانش‌آموختگان حقوق و پزشکان اورژانس ایذه

اعتصاب کارگران هپکو
اعتصاب کارگران هپکو

اعتصاب کارگران راه‌آهن، گسترش آهن راه

کارگران راه‌آهن“ گسترش آهن راه” در گیلان روز پنجشنبه ۳۰مرداد ماه در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود و هم‌چنین عدم پرداخت چندین ماه دستمزد معوقه‌شان، دست از کار کشیدند.

کارگران معترض ضمن برپایی اعتصاب با تجمع در محل کار و در دست داشتن پلاکاردهایی اعلام کردند، کارگران شرکت ”گسترش آهن راه” خواستار “ تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی و پیمانی و هم‌چنین پرداخت ۵ تا ۶ماه از دستمزهای معوقه خود“ می‌باشند. یکی از کارگران در این باره گفت: کارگران به‌دلیل عدم پرداخت دستمزدها دچار مشکلات معیشتی زیادی شده‌اند و به همین دلیل قصد دارند در صورت بی‌توجهی مقامات به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب گسترده‌تری بزنند.

-اعتصاب راه‌آهن گیلان

استمرار تجمع کارگران هپکو اراک

امروز پنجشنبه ۳۰مرداد ماه، کارگران کارخانه شرکت هپکو اراک بار دیگر در سومین هفته متوالی با برپایی تجمع در محوطه کارخانه نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود اعتراض کردند.

در جریان این تجمع استاندار رژیم در استان مرکزی با دادن وعده و وعید مذبوحانه سعی در خاتمه دادن به اعتراضات کارگران هپکو را داشت. اما کارگران بی‌توجه به وعده‌های دروغین استاندار رژیم اعلام کردند تا رسیدن به کلیه خواسته‌هایشان دست از اعتراض برنخواهند داشت.

استاندار رژیم ادعا کرده است که ۲۰میلیارد تومان به حساب هپکو واریز شده و حقوق دو ماه کارکنان این شرکت در حال پرداخت است. ولی کارگران می‌گویند تاکنون به حساب آنها هیچ مبلغی واریز نشده است.

-هپکو

تجمع دانش آموختگان حقوق در تهران

صبح روز پنجشنبه ۳۰مرداد ماه، جمعی از دانش آموختگان حقوق با برپایی تجمعی در مقابل مجلس ارتجاع در تهران خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

دانش آموختگان معترض با سردادن شعار و در دست داشتن چندین پلاکارد خواستار“ رفع انحصار از وکالت و جذب بر اساس صلاحیت‌های علمی” شدند. تجمع‌کنندگان در اعتراض به بیکاری جوانان و وجود انحصار در پذیرش وکیل از مقامات قضایی خواستند، آزمون وکالت این مرکز بدون اعمال ظرفیت و با صلاحیت علمی برگزار گردد.

-دانش آموختگان حقوق

تجمع اعتراضی پزشکان اورژانس ایذه

روز پنجشنبه ۳۰مرداد ماه جمعی از پزشکان اورژانس ایذه در استان خوزستان اعتراضشان را به وضعیت نابسامان معیشتی ابراز کردند.

معترضان می‌گویند، از آنجایی‌که حقوق آنها در ۲ماه اخیر پرداخت نشده است از ماه آینده، تمایل به ادامه همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه را ندارند. آنها هم‌چنین می‌گویند از آغاز سال جاری شرایط مالی و حقوقی آنها بدتر شده است و در هر پرداخت حقوق، مبلغی از آن کسر می‌شود.

پزشکان اورژانس افزودند، این اتفاق‌ها و برخوردها روحیه و انگیزه کاری را از همه کادر درمانی گرفته و در صورت ادامه این روند دست از کار خواهند کشید.

-اعتراض پزشکان ایذه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef520f27-363c-4537-8964-4e7176aae2c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات