728 x 90

تجمع و اعتراض کارگران خوزستان، پاکدشت، نفت آبادان، کرمان، فاریاب

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت آبادان
تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت آبادان

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان مقابل اداره کل بازرسی استان خوزستان

صبح روز دوشنبه ۱۲خرداد۹۹، کارگران بازنشسته شرکت سیمان خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حق بهره‌وری ۶ساله‌شان در مقابل اداره کل بازرسی استان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران بازنشسته در این تجمع گفتند: «شرکت سیمان خوزستان محکوم به پرداخت مبلغی حدود ۲۰میلیارد تومان به کارگران شده است که آن را پرداخت نکرده است».

تجمع کارگران تعاونی مسکن شهرستان پاکدشت

روز پنجشنبه ۸خرداد، جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن پاکدشت در استان تهران برای به نمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۱۸ساله دست به تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

بر پایه گزارش خبرنگاران رسانه‌ها، ۱۸سال پیش کارگران شهرستان پاکدشت به امید صاحبخانه شدن هر آنچه داشتند را به حساب تعاونی مسکن کارگران واریز کردند تا شاید با خرید قطعه زمینی بتوانند خانه‌یی برای رفاه خانواده خود ساخته و از زیربار پرداخت اجاره‌بهای سنگین رهایی یابند، غافل از این‌که پس از گذشت این همه سال هم‌چنان درگیر تحویل زمین هستند.

برخلاف صحبت‌های اولیه کارگزاران تعاونی مسکن کارگران، اکنون زمین بیابانی در منطقه «حصار امیر» به نام کارگران شده است که باز هم بنا به آنچه که به کارگران گفته شده، به‌دلیل مشکلات محیط‌زیستی و سطح ارائه خدمات امکان ساخت‌وساز در آن وجود ندارد و کارگران هم‌چنان سرگردان ادارات مختلف برای دریافت حق خود هستند.

یکی از کارگران جوانی که همه زندگی‌اش را برای خرید زمین تعاونی فروخته است گفت: تجمع امروز ما به‌خاطر بی‌توجهی ۱۸ساله، به وضعیت معیشتی کارگران است.

وی افزود: ما به ۲دلیل اینجا جمع شدیم، نخست تحویل زمینی که فقط از آن کاغذی به اسم سند تک‌برگ داریم. دوم در اعتراض به وضعیت تعاونی کارگران که دارای اساسنامه نادرستی است، که چرا خریدار جدید زمین جز اعضای تعاونی به حساب نمی‌آید.

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت آبادان

روز دوشنبه ۱۲خرداد جمعی از کارگران پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به پایمال شدن حقوق خود و اخراجهای بی‌دلیل در مقابل دفتر این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها از جمله نوشته شده بود: ما می‌خواهیم کار کنیم برای نان در مقابل جان- آیا جامعه کارگری پالایشگاه آبادان هیچ فریادرسی ندارد؟

قیام

تجمع اعتراضی صاحبان و کارکنان خانه‌های بازیهای رایانه‌ای مقابل استانداری کرمان

صبح روز یکشنبه ۱۱خرداد، صاحبان و کارکنان خانه‌های‌بازیهای رایانه‌ای و خانه‌های‌بازی در اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی، به‌دنبال تعطیلی در چارچوب مقابله با بیماری کووید۱۹ و عدم حمایت دولت، مقابل استانداری کرمان اجتماع کردند.

یکی از تجمع‌کنندگان گفت: «صنف اتحادیه بازیهای رایانه‌ای و خانه‌های بازی اولین صنفی بود که تعطیل اعلام شد و همه‌ٔ ما به احترام سلامت مراجعه کنندگان از ۱۲ اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون مراکز خود را تعطیل کردیم. چهار ماه است که مراکز بازی تعطیل هستند و این در حالی است که تمام مکانها اجاره‌ای است و چهار ماه است که اجاره، اقساط بانکی و مخارج زندگی این صنف تأمین نمی‌شود و هیچ‌یک از مسئولان پاسخگو نیستند».

در این تجمع اعتراضی، از ورود نماینده این صنف به استانداری و ملاقات با استاندار کرمان جلوگیری شد و تاکنون جواب قانع کننده از سوی استاندار آخوند روحانی در کرمان داده نشده است.

قیام

ادامه اعتراضات کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب

روز یکشنبه ۱۱خرداد، کارگران معدن کرومیت امین یار فاریاب در ادامه دور جدید اعتراضشان که از روز سه‌شنبه ۶خرداد شروع شده است، بار دیگر دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند تا اعتراضشان را نسبت به پرداخت قطره‌چکانی حقوق معوقه و عدم پرداخت حق بیمه نشان دهند.کارگران شرکت معدن کرومیت امین یار فاریاب روز چهارشنبه ۷ خردادماه به‌دلیل بدقولی مدیران شرکت و پرداخت نشدن ۴ماه حقوق و حق بیمه دست از کار کشیده و در مقابل دفتر شرکت تحصن کرده بودند.

معدن کرومیت امین یار فاریاب در فاصله ۱۵کیلومتری مرکز شهرستان فاریاب واقع شده و بیش از ۲۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

قیام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5582364e-972b-4a92-bb87-e7e1829b6832"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات