728 x 90

تجمع اعتراض دانشجویان گیلان، کارگران اخراجی راهداری قزوین و کارگران فضای سبز خرم‌آباد

تجمع اعتراض دانشجویان پزشکی مقطع استاجری دانشگاه علوم پزشکی گیلان
تجمع اعتراض دانشجویان پزشکی مقطع استاجری دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تجمع اعتراض دانشجویان پزشکی مقطع استاجری دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دانشجویان پزشکی مقطع استاجری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به برگزاری آزمون پره انترنی پزشکی پنجشنبه ۶شهریور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

-گیلان

اعتراض کارگران اخراجی راهداری قزوین

کارگران اخراجی راهداری حمل و نقل جاده ایی قزوین بار دیگر نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی خود پنجشنبه ۶شهریور اعتراض کردند.

یکی از معترضان گفت، بنا به وعده مقامات دولتی قرار بود که تا پایان سال ۹۹ قرارداد کارگران اخراجی راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای قزوین تمدید و بدهی و معوقات آنها نیز به حساب اداره کل راهداری استان واریز شود.

این کارگران که تعدادشان به ۵۰نفرمی رسد، ۵ماه است که به بهانه الکترونیکی شدن عوارضی‌ها از کار بیکار شده‌اند و با مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی روبرو هستند.

قابل ذکر است این کارگران اخراجی بارها تجمعات اعتراضی در قزوین و تهران مقابل اداره کل راهداری، وزارت راه وشهرسازی و استانداری قزوین برگزار کردند.

-قزوین

تجمع کارگران فضای سبز شهرداری منطقه۲ خرم‌آباد

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو خرم‌آباد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولین، مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این شهر پنجشنبه ۶شهریور دست به تجمع زدند.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه۲ خرم‌آباد گفت، روز چهارشنبه کارگران در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد معوقه خود مقابل شهرداری مرکزی تجمع کردند تا شاید مسئولان اقدامی برای رفع مشکل کارگران انجام دهند. وی افزود پیمانکار قبلی ۸ماه از دستمزدهای مربوط به سالهای ۹۶ و ۹۷ و همچنین ۵ ماه از دستمزد های سال جاری آنها را تاکنون پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران گفت: “ما چهل نفر هستیم که از پیمانکار قبلی حقوق هشت ماه را طلب دارد که این حقوق مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ است و حدود ۱۷۰ کارگر امسال از پیمانکار جدید طلب پنج ماه حقوق معوقه دارند”.

وی افزود: “هر موقع حقوقمان را طلب می‌کنیم مدام وعده امروز و فردا می‌دهند ولی پنج ماه است که هیچ خبری از دریافت حقوق نیست برای تامین نیازهای اساسی خانواده با مشکل رو به رو شده‌ایم و با این حقوق کم در شرایط بیماری کرونا از صبح تا غروب کار می‌کنیم ولی متاسفانه کسی به حرف ما گوش نمی‌دهد و مشکلات همچنان پابرجاست”.

یکی دیگر از کارگران گفت: “من برای رفت و آمد به محل کار ماهانه حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کرایه می‌دهم که با توجه به اینکه هنوز حقوقی نگرفته‌ام مدام از خواهر و بردارم پول کرایه می‌گیرم، به این امید مشغول این کار شدم که بیمه می‌کنند و حقوقی دریافت می‌کنم اما با توجه به این شرایط واقعا از سر ناچاری مانده‌ام”.

کارگر معترض دیگری افزود: “چندین سال است که مشکل معوق ماندن حقوق داریم اکنون نیز چهار ماه است که هیچ حقوقی نگرفته‌ایم و زندگی مان را به سختی و مشقت می‌گذاریم.”

-خرم اباد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da856dc9-62ef-42ef-ad96-32c336873e4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات