728 x 90

تبلور یک آرمان، یک امید و یک آلترناتیو

سخن روز
سخن روز

گردهمایی جهانی ایران آزاد و برگزاری اجلاس‌های سه‌گانه آن‌ که در بحبوحه‌ٔ محدودیت‌های پاندمی کرونا برگزار شد، از سوی ناظران «بزرگترین گردهمایی آنلاین جهانی» توصیف شده است، سلسله عملیاتی بزرگ در امر ارتباطات آن هم با رعایت پروتکل‌های ضروری کرونا، نمایش خیره‌کننده‌ای بود از توانمندی خارق‌العادهٔ مقاومت ایران رو در روی استراتژی ضدبشری خامنه‌ای برای بهره‌برداری از «فرصت کرونا».

پیام‌های روشن کهکشان

گردهمایی سالانهٔ مقاومت ایران که در ادبیات مقاومت به‌اختصار کهکشان نامیده می‌شود، چنان‌که پیش‌تر گفته شده، ۳پیام برای ۳مخاطب داشت؛ اولین پیام رو به‌مردم ایران که مجاهدین و مقاومت ایران و به‌طور خاص، کانون‌های شورشی در کنار آنها هستند و با تمام قوا از قیامهای آنان برای سرنگونی حمایت می‌کنند.

پیام دیگر به‌ رژیم که مجاهدین و مقاومت ایران و کانون‌های شورشی، مصمم‌تر، منسجم‌تر و نیرومندتر از هر زمان دیگر، برای سرنگونی، از هر سد و مانعی عبور می‌کنند و بی‌وقفه پیش می‌تازند.

پیام سوم خطاب به‌ جامعه بین‌المللی که یک آلترناتیو و جایگزین قدرتمند سیاسی، برای گذار از فاشیسم مذهبی به‌ یک جمهوری دموکراتیک حضور دارد. آلترناتیوی مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد و یک ایران غیراتمی.

در این میان، به‌نظر می‌رسد که رژیم آخوندی، زودتر و واضح‌تر از سایر مخاطبان رسید دریافت پیام را داده است. این رسید، به‌صورت جریانی بی‌وقفه از تبلیغات دیوانه‌وار علیه مجاهدین با رنگ و لعابی غلیظ از فحاشی با فرهنگ پاسداری و لومپنی آخوندی هم‌چنان ادامه دارد. اما در زیر این رنگ و لعاب، وحشت شدید از مجاهدین به‌عنوان خطری که از ۴۰سال پیش هم‌چنان در کمین نظام ولایت ایستاده و به‌ هیچ عنوان از آرمان و هدف خود دست برنمی‌دارد و کوتاه نمی‌آید، به‌طور بسیار واضحی به‌چشم می‌خورد.

این موج تبلیغاتی، اساساً با پرهیز از اشارهٔ مستقیم به‌ کهکشان صورت می‌گیرد و دستگاه تبلیغاتی رژیم، سالگرد عملیات فروغ جاویدان را پوشش مناسبی یافته تا ضمن تازه کردن داغ فروغ، هراس و وحشت از خطر موجود را ابراز کند و به‌ نیروهای رژیم هم هشدار و هم امیدواری بدهد.

این همه اعترافات به‌ قدرت مجاهدین، چرا؟

ایادی و آخوندهای رژیم و عناصر پاسدار و ارتشی یکی پس از دیگری هر شب در تلویزیون رژیم یا در سایتها و روزنامه‌های حکومتی ظاهر می‌شوند و به‌ برخی از واقعیتهای فروغ جاویدان که لرزهٔ سرنگونی بر پیکر رژیم افکند، اذعان می‌کنند، از جمله:

  • اگر مجاهدین چند ساعت زودتر به‌ تنگهٔ چهارزبر می‌ر‌سیدند، تا کرمانشاه می‌آمدند و کار خیلی سخت می‌شد
  • قصد مجاهدین رسیدن به تهران و آزاد کردن ایران بود
  • مجاهدین خیلی خوب می‌جنگیدند
  • مجاهدین معتقد بودند که اگر صدای شنی تانکهایشان به‌ گوش مردم برسد، مردم در همه جا قیام می‌کنند
  • این که بی‌سابقه‌ترین و گسترده‌ترین بسیج نیرو، از ابتدای جنگ، توسط خمینی برای متوقف کردن مجاهدین صورت گرفت
  • این که تمام امکانات کشور برای مقابله با حملهٔ مجاهدین مورد استفاده قرار گرفت
  • این که مجاهدین به‌سرعت همه جا را گرفتند و تمام نیروهای مستقر در خط متلاشی شدند
  • و... و...

این فهرست را تا چند برابر این می‌توان ادامه داد. مضمون انبوه این اعترافات آن است که مجاهدین خطری بسیار جدی برای موجودیت رژیم بوده و هستند. مخاطب اصلی این تبلیغات، نیروهای خود رژیمند. همانها که به‌قول خامنه‌ای بایستی در روز مبادا به‌داد رژیم برسند.

مخاطب هشدارها؟

واقعیت این است که رژیم از کهکشان امسال بوی سرنگونی استشمام کرده است. برگزاری بزرگترین گردهمایی اینترنتی جهان، با شرکت ۱۰۰۰تن از برجسته‌ترین شخصیتهای ۱۰۲کشور جهان که با عزم جزم و سخت‌کوشی مجاهدین و فعالان مقاومت ایران از یک‌سو و کارآمدی و مدیریت فوق‌العاده‌ای که این عزم و پیکار را محقق کرد، چیزی نیست که رژیم بتواند بر آن چشم ببندد یا آن را انکار کند. کما‌این‌که تأثیر اختناق‌شکن آن بر روی مردم و جامعهٔ ایران هم از دید رژیم دور نمانده است. اما رژیم نمی‌تواند همین واقعیتها را به‌ همین صورت بیان و اذعان کند، بلکه اذعان به‌ قدرت مجاهدین و هشدار نسبت به‌ این خطر را در قالب بازخوانی وقایع فروغ یا به‌قول خودش مرصاد بیان می‌کند تا در خلال آن هشدار بدهد که:

  • «عملیات مرصاد ضرورت هوشیاری مداوم را اثبات کرد»(از بیانیهٔ ارتش تحت‌امر آخوندها به‌مناسبت سالگرد فروغ جاویدان)
  • «از فروغ جاویدان تا همین امروز مجاهدین در کمین نشسته‌اند»(از توئیت مشاور اطلاعاتی روحانی)
  • (مجاهدین) در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اذهان عمومی به‌ویژه جوانان ما را بمباران کرده‌اند(امام جمعه یزد)

در روشنایی کهکشان

واقعیت این است که جامعهٔ ایران در آستانهٔ انقلاب است؛ میلیونها مردم گرسنه و فقرزده که هیچ امیدی به‌ ادامهٔ زندگی در این رژیم ندارند. میلیونها جوان بیکار در سطوح مختلف تحصیلی که هیچ آینده‌ای را برای خود متصور نمی‌بینند و خلاصه میلیونها و میلیونها مردمی که تا آخرین حد توان انسانی غارت و سرکوب شده‌اند و هیچ چیز برای از دست دادن ندارند... همه و همه مؤید آن است که همهٔ عناصر مادی انقلاب(شرایط عینی) در نهایت خود فراهم است. اما مردم برای انقلاب و هجوم به‌ قلعهٔ جباران نیاز به‌ امید و چشم‌انداز پیروزی دارند. این همان اکسیر حیات‌بخشی است که ولایت شیطانی ولایت فقیه می‌کوشد آن را با انبوه اجساد قربانیان کرونا دفن کند و جامعه را در ظلمات ماتم و یأس فروببرد. اصرار برای برگزاری مراسم محرم در حالی که همهٔ کادر درمانی و متخصصان خود رژیم هم نسبت به‌عواقب فاجعه‌بار آن هشدار می‌دهند، از اینجا آب می‌خورد. اما در این میان ناگهان کهکشانی در آسمان تیره و تار میهن می‌درخشد که اولین پیام آن امید و «می‌توان و باید» است. در اطلاعیهٔ پایانی اجلاس ۳روزهٔ شورای ملی مقاومت هم آمده است: «امواج امیدبخش و انگیزانندهٔ (کهکشان امسال) دیوارهای سیاه کرونای ولایت فقیه و استراتژی کلان‌تلفات آخوندها را با پتک‌های گران درهم‌کوبید».

از همین‌جاست که رژیم آخوندی سراپا دچار وحشت و جنون می‌شود و همراه با آخوندها و پاسداران، همهٔ حامیان و ریزه‌خوارانشان در داخل و خارج کشور در فحاشی و عقده‌گشایی علیه مجاهدین و مقاومت ایران و علیه رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت افسار می‌گسلند. اما واقعیت این است که هر قدر آنها بیشتر و دیوانه‌وارتر غیظ و کین خود را آشکار می‌کنند، مردم ایران در روشنایی کهکشان بیشتر به‌ حقانیت و قدرت مجاهدین و مقاومت ایران پی می‌برند و بیش‌از‌پیش درمی‌یابند که سرنگونی در دسترس است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa701415-d716-4a1f-9667-a1add9ecaf17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات