728 x 90

تایید آنتونی بلینکن توسط کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

کمیته روابط خارجی سنا شامگاه دوشنبه ۶بهمن۹۹ به آنتونی بلینکن برای مقام وزیر خارجه آمریکا رأی داد. او در صورت کسب رأی سنا، وزیر خارجه خواهد شد.

نتیجه رأی این کمیته ۱۵ رأی موافق و سه رأی مخالف بود. سه سناتور جمهوری‌خواه تد کروز، رند پال و جان باروسو، به بلینکن رأی مخالف دادند. به این ترتیب بلینکن برای رأی‌گیری در صحن سنا، معرفی می‌شود.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا اعلام کرد رأی‌گیری برای انتصاب آنتونی بلینکن، روز سه‌شنبه هفتم بهمن در سنا انجام خواهد شد.

با توجه به اکثریت دموکراتها در سنای آمریکا، احتمال داده می‌شود آنتونی بلینکن به‌عنوان وزیر خارجه، اکثریت آرا را در سنا نیز به دست آورده و صلاحیت او تأیید شود.

بلینکن ۵۸ساله در صورت کسب رأی سنا، هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.

آنتونی بلینکن، نامزد وزیر خارجه در دولت جو بایدن، روز سه‌شنبه ۳۰دی در مجلس سنا و در جریان جلسه بررسی صلاحیت خود به برنامه هسته‌یی رژیم ایران نیز پرداخت و گفت: ظرفیت گریز هسته‌یی، یعنی مدت زمان لازم برای رژیم ایران جهت تهیه مواد کافی برای ساخت یک بمب هسته‌یی از یک سال در چارچوب برجام، بر اساس گزارش رسمی، به سه تا چهار ماه رسیده است.

او در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، ضمن تأکید بر این‌که رژیم ایران با دستیابی به سلاح هسته‌یی، ایرانی خواهد بود که از قبل آن هم خطرناک‌تر است، اضافه کرد: «ما مسئولیت فوری داریم تا هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم».

آنتونی بلینکن هم‌چنین در مجلس سنای آمریکا اضافه کرد که فعالیت‌های مخرب و برنامه‌های موشکی ایران نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بلینکن گفت: از نزدیک با دوستان و شرکای آمریکا و دولتها در سراسر جهان همکاری خواهد کرد.


آنتونی بلینکن در برابر اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره اجرای تعهدات به برجام توسط رژیم گفت: «جو بایدن معتقد است که اگر ایران به اجرای تعهداتش بازگردد، ما نیز این کار را خواهیم کرد. اما ما به همراه متحدان و شرکای خود، که یکبار دیگر در یک صف خواهیم بود، از این موضوع به‌عنوان زمینه‌ای برای دستیابی به یک توافقی طولانی‌تر و مستحکمتر استفاده خواهیم کرد».
آنتونی بلینکن تصریح کرد، یک توافق جدید می‌تواند به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و هم‌چنین برنامه موشکی این کشور بپردازد.
وی افزود: «فکر می‌کنم تا این مرحله راه درازی در پیش داریم».
آنتونی بلینکن در ادامه تصریح کرد که توافق هسته‌یی با ایران به‌رغم محدودیت‌هایش موفق عمل کرد و شدیدترین بازرسی‌ها را علیه ایران به همراه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51699e06-a075-4d8d-8d99-3fd817d685ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات