728 x 90

امضا توافقنامه امنیتی بین آلبانی و آمریکا برای همکاری و اسکرین مسافرین به آلبانی

امضاء قرارداد امنیتی بین آمریکا و آلبانی
امضاء قرارداد امنیتی بین آمریکا و آلبانی
  • بالکان وب: وزیر کشور پس از امضا توافقنامه با سفیر آمریکا می‌گوید فضا برای تروریسم و جنایت در آلبانی تنگ می‌شود

آلبانی و آمریکا یک توافقنامه امنیتی و ضدتروریستی برای چک و کنترل کسانی که به آلبانی سفر می‌کنند امضا کردند. امضا این توافقنامه به‌نوشته بالکان وب فضا را برای تروریسم و جنایت در آلبانی تنگ‌تر می‌کند.

دفتر مبارزه با تروریسم در وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد این دفتر توافقی با دولت آلبانی برای اشتراک گذاری اطلاعات مبارزه با تروریسم دست یافته است.

دفتر مبارزه با تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا افزود: ایالات متحده آلبانی را به‌خاطر افزایش امنیت مرزها برای متوقف کردن سفرهای تروریستی تحسین می‌کند و با آمادگی کامل استفاده از امکانات کارشناسی تکنیکی برای امنیت داخلی و گمرکی و مرزی را پیشنهاد می‌کند.

سفیر آمریکا در آلبانی بر همکاری مشترک با دولت آلبانی برای مقابله با تروریسم تأکید کرد. یوری کیم در مراسم امضای سیستم هدفمند ثبت اطلاعات مسافران که با حضور وزیر کشور آلبانی برگزار شد گفت: ما برای اجرایی شدن قانون ثبت اسامی مسافران آلبانی و تعمیق همکاری در زمینه مقابله با تروریسم گردهم آمده‌ایم.

آلبانی با اسکرین تروریستها و تبهکارانی که به‌دنبال ورود و خروج از آلبانی گام مهمی به جلو بر می‌دارد و از سفر مزدورانی که اطلاعات آنها را در دست دارد ممانعت می‌کند.

وزیر کشور، ساندر لشای پس از امضا توافقنامه با سفیر آمریکا گفت: این یک توافق مهم است که امنیت بیشتری را برای شهروندان به‌وجود می‌آورد و فضای فعالیت‌های تروریستی و جنایتکارانه را تنگ می‌کند.

شایان یادآوری است که این توافقنامه پس از دستگیری عوامل داعش در آلمان و خنثی شدن چندین عملیات تروریستی مزدوران رژیم ایران و اخراج سفیر و کارگزاران اطلاعات در سفارت رژیم صورت می‌گیرد. اخیراً وزارت اطلاعات آخوندها نمایشاتی را ترتیب داد که طی آن یک طومار ۸هزار نفری برای دادن ویزا به مزدوران وزارت تحت عنوان خانواده‌های مجاهدین برای ادی راما نخست‌وزیر این کشور ارسال شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51fb5b06-91b5-4c33-8d18-593279873df2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات