728 x 90

نامه ۶سناتور ارشد ایالات متحده به رئیس جمهور آمریکا: تحریمها علیه کل بخش مالی رژیم ایران باید اعمال شود

سناتور تام کاتن جمهوریخواه
سناتور تام کاتن جمهوریخواه

واشنگتن دی.سی ـ سناتور تام کاتن جمهوریخواه از آرکانزاس در کنار سناتورها جان کورنین از تگزاس، تد کروز از تگزاس، مارکو روبیو از فلوریدا، ریک اسکات از فلوریدا و تام تیلیس از کارولینای شمالی امروز (جمعه ۲۸ شهریور ) طی نامه‌یی که برای پرزیدنت ترامپ فرستادند از او خواستار اعمال تحریم‌ها علیه کل بخش مالی ایران پیرو دستور اجرایی ۱۳۹۰۲ شدند که در اوایل امسال امضا شده بود.

دستور اجرایی به وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری اختیاراتی برای اعمال تحریم‌ها بر بخشهای بیشتری از اقتصاد ایران در هر زمان می‌دهد... . در بخشی از این نامه آمده است: دست کم ۱۴بانک ایرانی هم‌چنان باز بوده و به شبکه پیام‌رسانی مالی سوئیفت برای تبادلات مالی آزاد ارتباط دارند که برای این رژیم شاهرگ اقتصادی حیاتی می‌باشد. این با وجود آن است که اکثر نهادهای دیگر مالی رژیم ایران تحت تحریم‌های وزارت خزانه‌داری به‌خاطر حمایت مالی آنها از تروریسم می‌باشند. از جمله بانک مرکزی ایران است که بر روی این بانک‌های باقیمانده سرمایه‌گذاری می‌کند و ممکن است از آنها به‌عنوان پوششی برای فعالیت‌های خود استفاده کند. اگر این ۱۴بانک باقیمانده تحت تحریم‌های آمریکا قرار گیرند و رژیم ایران از کل سیستم مالی جهانی قطع شود، توانایی این رژیم برای تأمین مالی نفوذ شرورانه او هر چه بیشتر از بین خواهد رفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ff7b424-d8e5-4afe-9db7-6723ff4c79df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات