728 x 90

با تأیید ترامپ، پنتاگون دست به حملات سایبری علیه رژیم ایران زد

پایگاه موشکی رژیم - عکس از آرشیو
پایگاه موشکی رژیم - عکس از آرشیو

روزنامه واشنگتن پست طی مقاله‌یی از حملات سایبری وزارت دفاع آمریکا علیه سامانه‌های موشکی رژیم آخوندی خبر داد.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «با تأیید ترامپ، پنتاگون دست به حملات سایبری علیه رژیم ایران زد» نوشت: ترامپ یک حملهٔ سایبری برای از کار انداختن سیستم کامپیوتری رژیم ایران که برای کنترل و شلیک راکت و موشک بکار می‌رود را مورد تأیید قرار داد.

 

بنا‌ به گزارش این روزنامه‌ این حمله پنجشنبه‌ شب (۳۰خرداد) توسط پرسنل فرماندهی سایبری آمریکا صورت گرفت و وزارت دفاع هفته‌ها اگر نه که ماه‌ها در حال آماده‌سازی برای آن بود. واشنگتن پست نوشت: «به‌دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان در اوایل این ماه که رژیم ایران متهم به انجام است، پنتاگون پیشنهاد این حملات را داده بود. حمله به سپاه پاسداران با سنتکام هماهنگ شد...

این عملیات برخلاف حمله نظامی به ایران، هر چند که برای فرماندهی نظامی و سیستمهای کنترلی رژیم ایران فلج کننده بود اما تلفات جانی و غیرنظامی نداشت.

کاخ سفید، مثل مقامات فرماندهی سایبری آمریکا، از اظهارنظر خودداری کرد...

این حملات سایبری اول بار روز شنبه توسط اخبار یاهو گزارش شد.

 

تاماس بوسرت، یک مقام سایبری سابق ارشد کاخ سفید در دولت ترامپ گفت، “این عملیات بر تهدید سایبری فزاینده ایران هزینه تحمیل می‌کند اما در عین‌حال برای دفاع از نیروی دریایی آمریکا و کشتیرانی در تنگه هرمز کارآیی دارد.”

توماس بوسرت گفت: «مدتهاست ارتش آمریکا می‌داند در صورت ضرورت می‌تواند تمامی کشتی‌های سپاه پاسداران در تنگه هرمز را طی ۲۴ساعت غرق کند. و این نوع مدرن کاری است که نیروی دریایی آمریکا می‌تواند انجام دهد.»

 

یکی از افراد دست اندرکار که به‌دلیل حساسیت این حمله اجازه گفتگو با رسانه‌ها را نداشت گفت: “این چیزی نیست که رژیم ایران بتوانند به‌سادگی دوباره سر پا کنند.”

دو نفر گفتند هنگامی‌که اخیراً مشاور امنیت ملی جان بولتون گفت که آمریکا در حال افزایش فعالیت تهاجمی سایبری خود است، منظورش حملهٔ دیجیتال از این جنس بوده است...

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس: حملات سایبری آمریکا سیستم کامپیوتری سپاه را هدف قرار دادند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: بعد از این‌که دونالد ترامپ از حملات نظامی متعارف در پاسخ به ساقط شدن پهپاد آمریکا توسط رژیم ایران منصرف شد نیروهای سایبری ارتش آمریکا یک حمله علیه سیستمهای کامپیوتری نظامی رژیم را شروع کرده‌اند. دو مقام به شرط ناشناس ماندن به آسوشیتدپرس گفتند: سیستم کامپیوتری سپاه پاسداران که نامگذاری تروریستی شده به‌عنوان شعبه‌یی از ارتش رژیم ایران به‌طور مشخص هدف این حملات است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4961b284-eb12-4fa2-b082-051c44518b63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات