728 x 90

تأکید مقام‌های آمریکا بر نقش رژیم در حمله موشکی به اربیل

داگلاس سیلیمن  سفیر سابق آمریکا در عراق
داگلاس سیلیمن سفیر سابق آمریکا در عراق

به گزارش ان.بی.سی آمریکا: یک مقام دولت این کشور و یک دیپلمات بلندپایه سابق و یک کارشناس منطقه‌یی گفتند حمله موشکی روز دوشنبه در اربیل تمامی علائم شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران شامل تاکتیکها، تسلیحات، خبررسانی آنلاینی را با خود دارد و شبیه حملات قبلی علیه اهداف آمریکایی در عراق است.

داگلاس سیلیمن سفیر سابق آمریکا در عراق گفت: من هیچ شکی که چه کسی پشت این حمله بوده ندارم، آنها شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران هستند (ان.بی.سی ۲اسفند).

شایان ذکر است که روزنامه الشرق‌الأوسط در تاریخ ۲۹بهمن ۹۹ نوشت: گروهی که خود را گروه اولیای دم می‌نامند مسئولیت حمله به پایگاه تحت هدایت آمریکا را برعهده گرفت. این گروه در ماه اوت گذشته نیز، مسئولیت حمله به کاروان نیروهای ائتلاف در نینوا را پذیرفت.

محمود کفاح، مشاور رهبر حزب دمکرات کردستان مسعود بارزانی به االشرق‌الأوسط گفت نشانه‌های روشنی از وابستگی این گروه به سپاه پاسداران رژیم ایران وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که از یک سلاح ساخت رژیم ایران در این عملیات استفاده شده است، افزود که تحقیقات اولیه نشان داد که "فجر -۱" از جمله موشکهای پرتاب شده به اربیل است.

کفاح تأکید کرد که این عملیات با هدف ارسال پیام به رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن و آزمایش سیاست‌های دولت وی در منطقه و میزان حمایت از منطقه کردستان انجام می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bedd0568-f129-4ab3-afd0-cb522b590cd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات