728 x 90

تأکید مایک پمپئو بر تحریم تسلیحاتی رژیم ایران

کنفرانس مطبوعاتی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و دومنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا
کنفرانس مطبوعاتی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و دومنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۳۱تیرماه در کنفرانس خبری بهمراه دومینیک راب گفت که در مذاکرات دوطرفه به موضوع ایران اشاره کرده و اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه رژیم ایران را متذکرشد.
مایک پمپئو گفت: «من هم با نخست‌وزیر و هم با وزیر خارجه انگلستان در مورد اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل ‌متحد علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت کردم. ما از بیانیه اخیر بریتانیا، فرانسه، و آلمان، که در آن تشخیص داده‌اند انقضای این تحریم تاثیرات قابل توجهی بر امنیت و ثبات منطقه‌یی خواهد داشت، استقبال می‌کنیم».

وی هم‌چنین در دیدار روز سه‌شنبه با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان بر دیدگاه واشنگتن در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در این زمینه اظهار داشت: من در دیدار با (بوریس جانسون) نخست‌وزیر و هم‌چنین وزیر امور خارجه (انگلستان) بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کردم.

گفتنی است که تحریم تسلیحاتی علیه رژیم ایران از سال۲۰۰۷ تاکنون برقرار است، اما مطابق قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت که برجام ضمیمه آن بود، این تحریم‌ها قرار است ۱۸اکتبر، ۲۷مهر سال جاری، منقضی شود.
آمریکا بر خطرناک بودن انقضای تحریم تسلیحاتی رژیم ایران تأکید کرده و از ماه‌ها پیش کارزاری را برای جلوگیری از برداشته شدن این تحریم به راه انداخته است. پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در این باره نیز در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گرفته است. در چنین شرایطی دولت آمریکا فشارهای دیپلماتیک خود را روی تمدید تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران متمرکز کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d2da85e-890a-4006-bdbb-570d1dfef40e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات