728 x 90

تأکید سناتور تد کروز به تحریم تسلیحاتی رژیم ایران

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

سناتور تد کروز از اعضای ارشد سنای آمریکا از تصمیم دولت ترامپ برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه رژیم آخوندی در شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

وی طی اطلاعیه‌یی نوشت: "‌‌من دولت ترامپ را به‌خاطر پیش رفتن به سمت پایان دادن نهایی توافق هسته‌یی فاجعه‌بار اوباما و رژیم ایران تحسین می‌کنم. من مدتها است که خواهان بکارگیری مکانیزم ماشه بوده‌ام. فعال کردن این مکانیزم باید مدتها قبل صورت می‌گرفت.... اکنون زمان زیادی گذشته است که باید دوباره تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران اعمال شود"‌‌.

نیویورک تایمز ۱۱اردیبهشت نوشت: در نمایش نادری از همکاری دو حزبی، حداقل ۳۸۲ نماینده دموکرات و جمهوریخواه از ۴۲۹ نماینده مجلس، نامه‌یی به وزیر خارجه مایک پمپئو را امضا و او را ترغیب کرده‌اند برای تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم و ایجاد محدودیت برای دست‌اندرکاران تکثیر تسلیحاتی این رژیم با متحدان آمریکا همکاری کند.

در این نامه که به ابتکار الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و مایک مک‌کال، جمهوریخواه ارشد این کمیته تهیه شده، آمده است، "‌‌تحریم تسلیحاتی ملل متحد قرار است در آبان ماه پایان یابد. ما نگرانیم که انقضای این ممنوعیت به خرید و فروش تسلیحات توسط کشورهای بیشتری با رژیم ایران بیانجامد."‌‌

به گزارش خبرگزاری رویترز حدود ۹۰درصد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌یی به وزیر خارجهٔ آمریکا از انقضای مهلت تحریم تسلیحاتی رژیم ایران در مهرماه ابراز نگرانی کردند و خواستار تمدید این تحریم‌ها شدند.

در گزارش رویترز که روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت منتشر شده آمده است: «۳۸۲ نماینده از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در یک اقدام کم‌سابقه فراحزبی، نامه‌یی را امضا و به مایک پمپئو ارسال کرده‌اند که طی آن از او خواسته‌اند با متحدان آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران همکاری کند.»

رویترز در گزارش خود افزود: «نمایندگان کنگره در نامه خود با اشاره به این‌که دوره تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه تهران در ماه اکتبر منقضی خواهد شد، ابراز نگرانی کرده‌اند که انقضای ممنوعیت فروش سلاح به رژیم ایران باعث شود که کشورهای بیشتری وارد تجارت اسلحه با این رژیم شوند.»

در ادامه گزارش رویترز آمده است: الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی مجلس از حزب دموکرات و مایک مک‌کال عضو ارشد جمهوریخواه این کمیته از جمله امضاکنندگان این نامه هستند. تهیه‌کنندگان نامه هم‌چنان در حال دریافت امضاهای بیشتری هستند و نامه هنوز به وزارت‌خارجه ارسال نشده است.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc0d4985-f778-4167-8d1e-3bf051fdbeef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات