728 x 90

تأکید رئیس ائتلاف ملی سوریه بر خروج شبه‌نظامیان از این کشور

نصر حریری رئیس ائتلاف ملی سوریه
نصر حریری رئیس ائتلاف ملی سوریه

نصر الحریری رئیس ائتلاف ملی سوریه بر ضرورت اخراج شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران از سوریه تأکید کرد. وی گفت: «این شبه‌نظامیان تنها برای خدمت به طرح و برنامه رژیم ایران در منطقه می‌جنگند. لذا این شبه‌نظامیان یک پارامتر منفی قلمداد می‌شوند و هیچ رابطه خوبی بین دو کشور همسایه یعنی سوریه و عراق ایجاد نمی‌کنند و من فکر می‌کنم دولت جدید عراق می‌تواند با مردم سوریه و نه رژیم سوریه که دیر یا زود سرنگون خواهد شد روابطی بنا کند».

رئیس ائتلاف سوریه هم‌چنین تأکید کرد که شبه‌نظامیان در سوریه در ارتکاب جنایتهای جنگی علیه غیرنظامیان و نقض حقوق‌بشر پرونده قطوری دارند. وی هشدار دارد که جنایتهای انجام شده علیه پسران و دختران سوریه در درازمدت به روابط برادرانه بین دو ملت برادر آسیب می‌رساند.

الحریری خاطرنشان کرد که درخواست عقب‌نشینی شبه‌نظامیان عراق از سوریه روی سیاست جدید اعلام شده حکومت عراق در تاریخ ۶ مه ۲۰۲۰ در زمینه روابط خارجی که در رأس آن تقویت اصل عدم بکارگیری سرزمین عراق برای حمله به کشورهای همسایه و عدم تبدیل خاک عراق برادر به میدانی برای تصفیه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استوار است.

الحریری هم‌چنین گفت: عزم حکومت برای مبارزه با تروریسم در عراق و تلاش برای عدم ظهور مجدد آن موفق نخواهد بود مگر این‌که با امتداد این تروریسم که شبه‌نظامیان عراق در سوریه آنرا نمایندگی می‌کنند، مبارزه کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84ad534d-c71f-42b7-b4df-6ae3e70e67f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات