728 x 90

بیژن عبدالکریمی: در جامعه ایرانی شاهد ظهور خشونت‌های ضد روحانیت در سطوح مختلف هستیم

وحشت آخوندهای حکومتی از مردم و جوانان
وحشت آخوندهای حکومتی از مردم و جوانان

بیژن عبدالکریمی استاد دانشگاه موسوم به آزاد اسلامی با اعتراف به انزجار مردم و جوانان به آخوندها در کوچه و بازار گفت: رصد اظهارات و اقوال مختلفی که در فضای مجازی وجود دارد، ما را به این سمت‌وسو رهنمون می‌شود که ما در جامعه ایرانی شاهد ظهور خشونت‌های ضد روحانیت در سطوح مختلف هستیم. از هل دادن، تاکسی نگه نداشتن، از مسخره کردن و اعمالی از این دست.

ممکن است در جوابِ من بگویید این موارد در گذشته نیز بوده است! اما به این شدت و حدّت نبود. به‌هرحال این سؤالات جدی است و آینده [نظام] را در این کشور به یک مسأله تبدیل می‌کند.

من به همه کسانی که درد دین دارند، تذکر می‌دهم که متوجه باشند تحولاتی بسیار سریع و شتابان و بسیار عمیق و گسترده در سطح جهانی در حال شکل گرفتن است. تحولات در جامعه ما نمی‌تواند مستقل از این تحولات جهانی باشد. باید متوجه باشیم که جامعه و نسل‌های جدید ما به کدامین سمت حرکت می‌کنند. از خواب غفلت اصحاب کهفی بیدار شوند و توجه داشته باشند که مقولات دین، امر دینی و اسلام در زیست جهان کنونی چه مختصات تازه‌یی پیدا کرده است. این مقولات را با مختصات جهان گذشته نمی‌توان تعریف کرد (سایت حکومتی دیدبان ایران ۱۹خرداد).

 

خاطرنشان می‌شود آخوند فاضل میبدی، عضو مجمع مدرسین حوزه قم هم اعتراف کرده بود که «نگاه مردم به روحانیان نگاه بدی است مردم به طلاب متلک یا فحش می‌دهند. امروزه روحانیت کمتر با لباس روحانی در مجامع عمومی ظاهر می‌شود که معذب نشود. روحانی در تاکسی می‌نشیند، مردم متلک می‌گویند».

پاسدار رحیم پورازغدی از مهره‌های خامنه‌ای هم گفته بود: طلبه‌ها می‌گویند (مردم) به‌ما بی‌احترامی می‌کنند و به ما فحش می‌دهند.

 

پیش از این آخوند محمدعلی شهیم امام جمعه خامنه‌ای در کوهچنار روز ۳۰اردیبهشت۱۴۰۱ با اعتراف به انزجار مردم و جوانان به آخوندها در کوچه و بازار گفت: تو کوچه و خیابان و بازار رد می‌شوی اولین بدگویی که می‌کنند به قشر روحانیت است.(سایت حکومتی هیأت آنلاین)

 

آخوند اسماعیل شاکر امام جمعه خامنه‌ای در اردکان گفت: شما ببینید چقدر به این صنف هجمه و حمله میشه نه از جانب ماها، دشمنان چقدر هجمه می‌کنند حمله می‌کنند به حوزه به روحانیت.

آخوند حسینی بوشهری در نمایش جمعه قم ـ ۱۹فروردین ۱۴۰۱ گفت: دشمن آرام آرام حتی برای خودیها آن‌چنان جلوه می‌دهد که روحانیت نه تنها کاری نکرده بلکه تمام کم‌کاریها و مشکلات متوجه روحانیت است و دیگر هم برایش مهم نیست هر کسی عمامه به سر است او را مقصر می‌دانند. این طلبه‌ای که در خیابان قدم می‌گذارد تهمتها نثار این طلبه می‌شود

آخوند اسماعیل شاکر در نمایش جمعه اردکان ـ ۱۹فروردین ۱۴۰۱ گفت: الان هم همین الآن در فضای مجازی و رسانه‌ای گاهی تبلیغ می‌کنند بر علیه روحانیت تهدید می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/912faee6-ed77-4fe2-a0db-195949000a0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات