728 x 90

بیهوشی زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در زیر شکنجه

زندانی سیاس مهدی فراحی شاندیز
زندانی سیاس مهدی فراحی شاندیز

بنا‌ به گزارشهای دریافتی زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز پس از ضرب ‌و شتم توسط دژخیمان زندان، در سلول انفرادی زندان مرکزی کرج بیهوش و به بهداری زندان منتقل شد.

ضرب ‌و شتم این زندانی سیاسی در شرایطی انجام شد که او در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

دژخیمان زندان پس از انتقال فراحی شاندیز، به بهداری زندان و یک معالجه سرپایی، وی را مجدداً به سلول انفرادی بازگرداندند.

فراحی شاندیز پیش از این در تیرماه ۹۸ دچار سکته قلبی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. در بیمارستان مشخص شد که او دچار بیماری قلبی و دیابت است.

 

یادآوری می‌کنیم که آقای فراحی شاندیز پس از بی‌اعتنایی رئیس و مسئولان زندان به اعتراض و خواسته‌های زندانیان در روز شنبه ۱۶شهریورماه ۹۸ اقدام به شعار دادن و اعتراض کرد. در پی این امر، تنی چند از مسئولان زندان با وی درگیر شده سپس او را به سلول انفرادی منتقل کردند.

 

زندانیان سیاسی روز شنبه ۱۶شهریورماه ۹۸ در اعتراض به کارتن خوابی در زندان، دست به اعتراض زدند. تعدادی از زندانیان سیاسی و جمعیت بالایی از زندانیان عادی در زندان مرکزی (ندامتگاه) کرج بی‌خانمان بوده و زندگی کارتن خوابی دارند. این زندانیان که آمار آنها در یک سالن به بیش از ۲۰۰نفر می‌رسد، سلول و تخت ندارند و به اجبار در حیاط زندان زیر آفتاب و باران روز را به شب می‌رسانند و شبها در راهرو که محل عبور و مرور دیگر زندانیان است، می‌خوابند.

زندانیان سیاسی روز شنبه ۱۶شهریورماه با دادن نامه مکتوبی اعتراض کردند. اما مقامات زندان از جمله عباسی رئیس اندرزگاه نسبت به این مشکلات با بی‌اعتنایی برخورد کردند.

 

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز فارغ‌التحصیل رشته مهندس برق و دبیر فیزیک و ریاضی دبیرستانهای تهران، در سال ۹۰ به اتهام تبلیغ علیه امنیت ملی و توهین به خامنه‌ای به سه سال زندان محکوم شد. اما پس از پرونده‌سازیهای متعدد به ۱۲سال زندان محکوم شد. وی در ۸سال گذشته در اثر شکنجه دچار ضایعاتی در بینایی، شنوایی و شکستگی دنده شده است. این زندانی سیاسی در سال ۹۲ در زندان اوین پس از ضرب ‌و شتم توسط عوامل زندان دچار نقض در بینایی (لکه سیاه) در چشم راست خود شد. در سال ۹۶ نیز توسط رئیس زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) به‌شدت مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفت به‌طوری که دچار ناشنوایی در ناحیه گوش چپ و شکستگی پهلو گردید. او هم‌اکنون برخلاف اصل تفکیک جرایم در زندان مرکزی کرج زندانی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccaa423f-6742-4b81-8f90-65909ca21a21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات