728 x 90

بیماری کرونا در کلیه بندهای زندان مرکزی ارومیه در حال پیشروی است

گسترش کرونا در کلیه بندهای زندان مرکزی ارومیه
گسترش کرونا در کلیه بندهای زندان مرکزی ارومیه

به گزارش دریافتی از ارومیه، طی ۵روز گذشته بیش از ۷۰درصد زندانیان در تمامی بندهای زندان مرکزی ارومیه، به‌خصوص در بندهای ۱۴و ۱۲ و ۱۵ و بند سلامت یک و دو، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اما عوامل رژیم در زندان پنهان‌کاری می‌کنند و همین امر موجب سرایت بیماری به عموم زندانیان شده است.

به‌خاطر اعتراض و فشار زندانیان و تهدید به شورش، از بندهای ۱۵ تعداد ۶نفر و از بند ۱۴ تعداد ۵زندانی را که وضعیت آنها وخیم‌تر بود، مورد تست کرونا قرار دادند که تست آنها مثبت بود.

یکی از این نفرات زندانی محبوس در بند۱۵ به‌نام فردین صیادی اهل ارومیه که ۳هفته پیش از بیرون زندان وارد بند شده، به ویروس کرونا مبتلا بوده و وی را روز ۴خرداد ماه، به بیمارستان طالقانی در ارومیه منتقل کرده‌اند.

دو زندانی دیگر از بندهای ۱۴و ۱۵ بنامهای علی قادری و حسین سروری اهل سردشت نیز به‌دلیل وضعیت وخیم ویروس کرونا فوراً به بیمارستان منتقل شدند.

خبرها حاکی است که اکثر زندانیان محبوس در این زندان با علائم تب و لرز و خشکی گلو و از بین رفتن حس چشایی و بویایی و درد اعضای بدن درگیر هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a4ec389-8a7b-47c8-bdbd-e09ce21e1d1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات