728 x 90

بیم لرزشهای بزرگ و این‌که همه ببازند - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سوم مرداد به‌رغم این‌که تلاش شده وانمود شود ناآرامی شهرهای بپاخاسته آرام شده، و به‌رغم این‌که با درشت‌نمایی خبرهای المپیک اوضاع را آرام جلوه داده‌اند، اما بحرانهای عمیق اجتماعی اقتصادی و بیم از قیام روزنامه‌های باند مغلوب را به هشدار واداشته و روزنامه‌های باند خامنه‌ای هم پیشاپیش تمام تقصیرها را به گردن باند روحانی انداخته‌اند.

بیم لرزشهای بزرگ و این‌که همه ببازند

روزنامه‌های باند مغلوب اولاً نسبتاً به فوریت خطر قیام هشدار داده‌اند، و تنها راه پاسخگویی به مطالبات مردم را عقب‌نشینی نظام در عرصه‌های داخلی و خارجی به‌خصوص برجام دانسته‌اند.

«زیستن در بحران نامش زندگی نیست» عنوان مطلبی در اعتماد است که ضمن اشاره به قیام ۹۶ از جمله نوشته است: «جامعه‌شناسان هم با رصد اوضاع مردم و عمق مشکلات و شدت و توالی تنشها از احتمال وقوع ناآرامی‌های گسترده و غیرقابل کنترل خبر می‌دهند. لرزش‌های بزرگی که ممکن است به تخریبهای گسترده منجر شود و همه باهم ببازند».

«تعویق بحران به پائیز» عنوان مطلب روزنامه شرق است که ضمن اشاره به سیاست‌های این کلاه آن کلاه کردن نظام برای گریز از حل ریشه‌یی بحران آب خوزستان نسبت به حتمیت بروز قیام هشدار داده و نوشته است: «مشکلات امروز خوزستان ریشه در سال‌ها سوءمدیریت دارد و شاید به‌همین‌دلیل راه‌حل‌های کوتاه‌مدت چندان اثرگذار نخواهد بود. آن‌طور که کارشناسان می‌گویند شاید این راه‌کارها چند روز یا چند ماهی خشم و اعتراض تشنگان در گرمای خوزستان را کم کند، اما مرهمی اثرگذار نخواهد بود و این درد اگر اساسی چاره نشود، روزی دیگر و از سمتی دیگر سر برخواهد آورد».

همدلی هم اظهارات آخوند موسوی لاری وزیر کشور آخوند خاتمی را انعکاس داده که او بر ضرورت عقب‌نشینی همه‌جانبه نظام از سیاست‌های قبلی تأکید کرده و از جمله گفته است: «جمهوری اسلامی در راهبردها و در تاکتیک‌ها به تجدیدنظر نیاز دارد. بعضی از راهبردها اگر اوایل انقلاب درست بوده است، الآن دیگر جواب نمی‌دهد بنابراین باید به روز شود. نمی‌توانیم بگوییم که ۴۰سال پیش ما یک حرفی زدیم و الآن هم می‌خواهیم همان را دنبال کنیم، ... این روشی که شورای نگهبان بیش از ۳۰سال است دنبال می‌کند، به قهر مردم و فاصله گرفتن مردم از حکومت می‌انجامد».

ترک فعل نظام!

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای غلط‌کردم‌گوییهای جهانگیری در خوزستان را بهانه کرده و تمام ناکارآمدیهای نظام را به حساب این باند گداشته‌اند.

رسالت به‌نقل از محسنی بندپی عضو مجلس ارتجاع به یک فقره چپاول نجومی در دولت روحانی تحت عنوان رسیدگی به آب خوزستان اذعان کرده و نوشته است: «از سال۱۳۹۶ تا به امروز حدود سه هزار و ۵۵۵میلیارد تومان و حدود ۲۰۰میلیون دلار هم از نظر ارزی برای حل مشکل آب خوزستان هزینه شده است، اما به‌دلیل فقدان مدیریت صحیح منابع مالی، مشکل آب خوزستان هرگز رفع نشده است».

جالبه که اعتماد از باند مغلوب هم در مطلبی به قلم عباس عبدی صریح‌تر از سرنوشت این پولها خبر داده و نوشته است: «بارها اتفاق افتاده که پس از تنشهای سیاسی و برای حل مشکلات و پاسخ به اعتراضات مردم، امکانات مادی و پول به استان سرازیر می‌شود. ولی تجربه نشان داده این پول‌ها در فضای احساسی مزبور، درست هزینه نمی‌شوند و در ساختار اداری فاسد قرار گرفته و بخش مهم آن تلف می‌شوند. این بار هم‌چنین خواهد شد».

کیهان خامنه‌ای هم در مطلبی با عنوان «گزارشی که ارائه آن ضروری است» به قلم پاسدار حسین شریعتمداری از چندین فقره برداشتهای نجومی دولت روحانی برای بهبود وضعیت آب خوزستان خبر داده و نوشته است: «به سراغ بخشی از برداشت‌های دولت روحانی از این صندوق استراتژیک که در رسانه‌ها منتشر شده است می‌رویم. بخوانید!

- طرح آبیاری تحت فشار و نوین ۱۰۰میلیون یورو

- آبخیزداری و آبخوانداری ۱۰۰میلیون یورو

- مقابله با اثرات مخرب ریزگردها ۲۰میلیون یورو

- تجهیزات آزمایشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سقف ۳۰میلیون یورو

- طرح‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵میلیون یورو

- طرح‌های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تا سقف ۷۰میلیون یورو

- طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های آن تا سقف ۱۰۰میلیون یورو

- شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تا سقف ۳۵ میلیون یورو

- طرح فاضلاب شهر اهواز تا سقف ۵۰میلیون یورو»... .

کیهان در ادامه این فاش‌گویی دیر هنگام که به‌گفته ناظران برای در بردن خامنه‌ای و باندش است نوشته: «دولت کنونی باید گزارش مستندی از محل هزینه این مبالغ کلان ارائه بدهد. به‌عنوان مثال توضیح درباره مبالغ کلانی که برای طرح‌های آبرسانی به روستاها (مثلاً خوزستان) برداشت شده است که موضوع مهم این روزهاست!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d346c193-1d08-4cb4-a4e4-1c34ca1fd122"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات