728 x 90

بیش از ۶۰هزار و ۴۰۰نفرآمار فزاینده و جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۹شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

بیش از ۶۰هزار و ۴۰۰نفرآمار فزاینده و جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۹شهر

  • وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۱۲۱نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۷۴روز گذشته است.
  • بیمارستانها و مراکز درمانی در اکثر استانها و شهرها با بحران و کمبودهای جدی مواجه‌اند
  • شوشتر با کمبود جدی پزشک مواجه است. تنها متخصص عفونی، به کرونا مبتلا شده و حداقل بودجه در اختیار دانشکده پزشکی شهر نیست.
  • معاون دانشگاه پزشکی گلستان: میزان بیماران جدید دو برابر ترخیص است. بیمارستانهای گنبدکاووس در حال پر شدن است و به سمت خطر بیشتر حرکت می‌کند.
  • رئیس دانشکده پزشکی لارستان: تعداد افراد بستری رو به افزایش است و تمامی تختهای بیمارستان اشغال شده و جوابگو نیست.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا: کرونا در فسا طغیان کرده، در یک روز شاهد مثبت بودن تست ۶۹نفر بودیم.
  • معاون استاندار اردبیل: ۱۷درصد مردم اردبیل به کرونا مبتلا شدند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۳تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۳۹شهر ایران بیش از ۶۰هزار و ۴۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۵۹۵نفر، در البرز به ۱۹۳۰نفر، در اصفهان به ۳۱۲۵نفر، در ایلام به ۳۹۵نفر، در بوشهر به ۵۴۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۴۳۵نفر، در خوزستان به ۴۵۵۵نفر، در زنجان به ۵۴۵نفر، در فارس به ۱۱۶۵نفر، در کرمانشاه به ۱۴۸۰نفر، در گلستان به ۱۴۶۵نفر، در گیلان به ۳۰۴۵نفر و در هرمزگان به ۴۸۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۲۱نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۷۴روز گذشته است. به‌دنبال بالا رفتن شمار مبتلایان، بیمارستانها و مراکز در مانی در اکثر استانها و شهرهای کشور با کمبودها و بحرانهای جدی مواجه شده‌اند.

در تهران، به گزارش پزشکان شمار بیماران بستری شده در بیمارستان بقیه‌الله در خرداد، سه برابر اردیبهشت است. روزانه ۲۹۰بیمار کرونایی یا مشتبه به کرونا به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. از میان بیماران کرونایی که اکنون در این بیمارستان بستری هستند ۱۵۰نفر در وضعیت وخیم به‌سر می‌برند. در هفته‌های اخیر به‌دلیل کثرت بیماران سه بخش دیگر بیمارستان به کرونا اختصاص یافته است. بیش از ۲۰۰کادر درمانی بیمارستان به کرونا مبتلا شده و حداقل سه تن از آنها فوت کردند. یکی از پرستاران روز ۲۱خرداد درگذشت.

زالی ر‌ئیس ستاد کرونا در تهران «تعداد بیمارانی که با تشخیص کرونا در ۲۴ساعت گذشته در بخش‌های عادی بیمارستانهای استان تهران بستری شده‌اند را ۲۵۵نفر و تعداد بیمارانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند را ۷۱نفر عنوان کرد»(ایرنا ۲تیر).

در خوزستان به گزارش استادان دانشگاه پزشکی جندی شاپور در اهواز، شمار درگذشتگان تست مثبت در حوزه این دانشگاه روزانه ۳۰نفر است، اما شمار کسانی که مشکوک به کرونا هستند و تست نشده فوت می‌کنند و یا در خانه فوت می‌کنند بسیار بیشتر است و جایی به‌حساب نمی‌آید.

در شوشتر بخش عمده دو بیمارستان شرافت و خاتم‌الانبیا به بیماران کرونایی اختصاص یافته و گاه تا ۸۵بیمار در یک روز بستری می‌شوند. بسیاری از کادر درمانی از جمله تنها متخصص بیماریهای عفونی، به کرونا مبتلا شده‌اند. وزارت بهداشت حداقل بودجه برای خرید وسایل آزمایشگاهی را در اختیار دانشکده علوم پزشکی این شهر نمی‌گذارد.

در مازندران، به گزارش کادر درمانی از بابل بیماران کرونایی در ۴بیمارستان این شهر (روحانی، بهشتی، یحیی‌نژاد و امیرکلا) بستری می‌شوند. در سال ۹۷ و ۹۸ متوسط ماهانه درگذشتگان در بابل ۲۲۵نفر بود، اما در اسفند ۹۸ به‌دلیل کرونا شمار درگذشته‌ها به بیش از ۵۰۰نفر افزایش یافت و در فروردین از این هم بیشتر شد.

در گلستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «میزان پذیرش بیماران کرونایی دو برابر ترخیص است. ظرفیت بیمارستانها محدود است و اگر شرایط بیماری با همین روند پیش برود از هفته بعد دچار چالش خواهیم شد». دادستان رژیم در گنبدکاووس گفت: «بیمارستانها در حال پر شدن است و روزبه‌روز وضعیت به سمت خطر بیشتر حرکت می‌کند»(همشهری ۳ تیر).

در فارس، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: «تعداد افراد بستری رو به افزایش است و تمامی تخت‌های بیمارستان اشغال شده و جوابگو نیست. ۳۰بیمار مثبت قطعی در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارند»(خبرگزاری نیروی قدس ۲تیر).

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: «کرونا در فسا طغیان کرده، در یک روز شاهد مثبت بودن تست ۶۹نفر بودیم... شرایط خوبی نداریم و نگرانی این است که نیازمندان به مراقبت‌های ویژه به اندازه ظرفیت کادر درمان نباشد»(خبرگزاری نیروی قدس ۲تیر).

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: «با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان مواجهیم، حدود ۵۰درصد از نمونه‌های روزانه، مثبت شده است، اما تا قبل از این به‌طور میانگین ۱۳درصد مثبت می‌شد»(خبرگزاری قدس ۲تیر).

در هرمزگان، نماینده بندرعباس در مجلس ارتجاع گفت: «پیشنهاد ما تعطیلی دو هفته‌یی ادارات و قرنطینه کامل است... یکی از مشکلات استان که از قبل نیز با آن مواجه بودیم بحث کمبود امکانات و تجهیزات درمانی است»(ایسنا ۳تیر).

در لرستان، رئیس بیمارستان بروجردی گفت: «۴۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان به کرونا مبتلا شده‌اند. بیمارستان با کمبود تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و دارویی مواجه است... خستگی مفرط همکاران، کمبود نیروهای خدماتی، پشتیبانی و انتظامی موجب مشکل در خدمات‌رسانی به بیماران شده است»(ایرنا ۳تیر).

در اردبیل، معاون استاندار اردبیل گفت: «بر اساس اطلاعات دقیق آماری ۱۷درصد مردم استان اردبیل به کرونا مبتلا شدند و بر این اساس امکان این وجود دارد که استان اردبیل پیک کرونا را مجدداً تجربه کند»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲تیر).

در ایلام، استاندار گفت: «امروز یک رکورد بی‌سابقه از روند بیماری در استان است .نشست اضطراری برگزار کرده‌ایم و همین جا اعلام خطر می‌کنم»(فرتاک نیوز ۲ تیر).

در کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «روند ابتلا به کرونا در کردستان هم‌چنان افزایشی است. تنها در ۲۴ساعت گذشته در سراسر استان کردستان ۲۵۵بیمار جدید شناسایی شده‌اند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲ تیر).

در استان مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از سه رقمی شدن مبتلایان در یک روز خبر داد(همشهری۳ تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ تیر ۱۳۹۹ (۲۳ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f09b07a-7e95-4c07-bebe-182711cc5330"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات