728 x 90

بیش از ۲۳۹۰۰نفر شمار جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۶۱شهر

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه ۲۲فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۶۱شهر ایران بیش از ۲۳۹۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۱۰نفر، در آذربایجان شرقی به ۵۵۰نفر، در البرز به ۹۵۰نفر، در اردبیل به ۵۲۰، در اصفهان به ۱۸۷۰نفر، در ایلام به ۱۸۵نفر، در بوشهر به ۱۳۰نفر، در خراسان جنوبی به ۶۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۵۰نفر، در خوزستان به ۱۰۲۵، در زنجان به ۴۰۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۴۰نفر، در فارس به ۴۸۰نفر، در قم به ۲۳۰۰نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۰نفر، در گلستان به ۹۰۰نفر، در مازندران به ۱۸۰۰نفر، در مرکزی به ۳۲۵نفر، در همدان به ۶۲۵و در یزد دست کم به ۳۸۰نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام اضافه می‌شود.

 

در بیمارستانهای تهران از جمله بیمارستان خمینی، کثرت مراجعات به حدی است که بیماران در راهروها خوابیده‌اند و کسی به آنها رسیدگی نمی‌کند و دارویی داده نمی‌شود. اورژانس پاسخگو نیست و از انتقال اکثر مراجعان به بیمارستان خودداری می‌کند. تجهیزات تنفسی و به‌ویژه دستگاه ونتیلاتور در بیمارستانها بسیار کم است و بابت استفاده از آنها هزینه‌های زیاد (در برخی اوقات تا ۲۰میلیون تومان) از بیمار طلب می‌کنند. پرستاران و کادر پزشکی از کمبود ماسک و دستکش و وسایل ضدعفونی‌کننده شکایت می‌کنند. این اقلام در بازار هم نایاب است و به قیمت‌های زیاد به فروش می‌رسد. طرح غربالگری که در مورد آن تبلیغ می‌شود اساساً یک کار تبلیغاتی است و پایه علمی ندارد.

 

در بسیاری از پادگانها از قبیل پادگانهای بیرجند، قوچان، بجنورد و تربت‌جام؛ شمار زیادی از سربازان به کرونا مبتلا شده‌اند اما رژیم برای جلوگیری از فرار سربازان تلاش می‌کند آنرا مخفی نگاه دارد.

 

شیوع کرونا در مناطق شمالی و غربی گیلان بیداد می‌کند. تعداد درگذشتگان در تالش از ۲۰۰نفر و در آستارا از ۵۰نفر گذشته است. شمار زیادی در روستاهای این منطقه جان‌ باخته‌اند که در هیچ آماری به حساب نیامده است.

 

در حالی‌که خامنه‌ای و روحانی از فردا (شنبه ۲۳فروردین) می‌خواهند مردم را به سر کار بازگردانند، زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «حدود ۸۶،۴درصد مردم با اعمال محدودیت بیشتر در تهران برای تضمین مهار بیماری موافقت دارند» (ایلنا ۲۲فروردین).

 

سیاوشی نماینده مجلس رژیم از تهران گفت: «دولت اعتقادی به قرنطینه ندارد. مجلس تلاش کرد طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور را تصویب کند که این طرح نیز به شکل عجیبی از دستور کار خارج شد تا نظارت بر دولت به حداقل برسد....بسیاری از مردم که کارگر یا کارمند هستند روزانه به‌دلیل رفتن به محل کار یا کسب درآمد در خیابان‌ها تردد و فعالیت می‌کنند و واقعاً این موضوع نگران‌کننده است». (سایت رویداد ۲۴- ۲۲فروردین)

 

یک نظرسنجی حکومتی اذعان می‌کند که سه چهارم مردم در پاسخ به این سؤال که ترجیح می‌دهند مردم سر کار خود برگردند تا شغلشان حفظ شود یا تا مهار کرونا تعطیلی ادامه یابد، «موافق تعطیل ماندن هستند». (ایسنا ۲۱فروردین)

 

رئیسی سردژخیم قضاییه آخوندی، برای مقابله با خیزشهای اجتماعی، به اقدامات سرکوبگرانه در دوران پساکرونا تهدید کرد و در حالی‌که دژخیمان قضاییه را کادر درمانی جرایم لقب می‌داد گفت: «یکی از دستورات جدی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، مسایل پساکرونا هست...کسی که به هر دلیل دچار آسیب اجتماعی کرونای اقتصادی پیدا کرده، کرونای اخلاقی پیدا کرده، باید بیایید در این درمانگاه و در این مجموعه قضایی که کادری دارد که مسئولیت درمان را دارند، مسئولیت بهداشت را دارند، اولاً مراقب باشند خود به این کرونا آلوده نشوند و در ثانی تلاش کنند کرونا را خوب بشناسند ببینند علت این جرم چیست علت این فساد اقتصادی و این رشوه از کجاست و بعد درمان کنند، دوره نقاهت را نظارت کنند... نقش دادستانهای، ما قضات محترم ما رؤسای کل دادگستری مسئولان عالی قضایی این نقش بسیار مهمی است که همواره رصد کنند جامعه مبتلای به کروناها نشود». (شبکه خبر ۲۱فروردین)

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲فروردین ۱۳۹۹(۱۰آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06f538e6-3987-4687-af10-84b8cedc0846"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات