728 x 90

بیش از ۱۲۳هزار و ۱۰۰نفر آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

بیش از ۱۲۳هزار و ۱۰۰نفر

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر

رژیم از ترس عواقب تلفات وحشتناک انسانی ورود و خروج از تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه را سه روز ممنوع کرد

اعتراف معاون وزیر بهداشت: تعداد جان‌باختگان کرونا ۱.۷ تا ۲.۲برابر اعداد اعلام شده رسمی است

  • به اعتراف یک عضو شورای شهر در تهران روز گذشته فقط در بهشت زهرا نزدیک به ۲۰۰نفر قربانی کرونا دفن شده‌اند
  • مدیرعامل بهشت زهرا: درهای بهشت زهرا صرفاً بر روی خانواده‌های متوفی و بستگان درجه یک آنها باز خواهد بود
  • رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی: بیمارستانها تقریباً اشباع شدند. مریض جدید نمی‌پذیرند همه تخت ها اشغال شده. مبتلایان موج دوم خیلی از موج اول بیشتر بود و موج سوم واقعاً جدی‌تر است
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۰۵۶نفر بستری، ۲۲۴نفر در ICU هستند. ۱۶نفر طی ۲۴ساعت فوت و تعداد کل متوفیان به ۱۲۶۸نفر رسید
  • در بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور تختهای ICU تکمیل شده و بیش از ۵۰۰بیمار کرونایی در این شهر جان‌باخته‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهار‌شنبه ۲۳مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۳هزار و ۱۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۳۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۳۳۹۷نفر، در البرز به ۳۳۶۸نفر، در اصفهان به ۶۴۰۹نفر، در تهران به ۲۹۴۵۱نفر، در خراسان رضوی به ۹۲۵۰نفر، در خوزستان به ۷۸۷۸نفر، در زنجان به ۱۱۷۳نفر، در سمنان به ۱۸۷۲نفر، در فارس به ۳۲۴۱نفر، در قزوین به ۱۲۰۶نفر، در کردستان به ۲۲۰۱نفر، در کرمانشاه به ۲۶۸۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۶۴نفر، در گلستان به ۳۵۰۱نفر، در گیلان به ۴۸۱۶نفر، در مازندران به ۵۵۸۲نفر، در مرکزی به ۱۶۶۵نفر و در یزد به ۱۶۴۱نفر رسیده است.

در حالی‌که فاجعه کرونا هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و خشم مردم متوجه رژیم ضدبشری آخوندی است، امروز خامنه‌ای دست پیش گرفت و کاسه و کوزه را بر سر روحانی خراب کرد و در توئیتی نوشت «ضابطه‌گذاریها برای شرایط کرونا بایستی حاکمیتی و الزامی باشد. از مدتها پیش به رئیس جمهور محترم و مسئولان گفته‌ام که بایستی الزام بشود. بعضی از فعالیت‌ها و سفرها بایستی ممنوع بشود. بعضی از سفرها موجب می‌شود که شیوع بی‌محابا و بدون قابلیت کنترل انجام بگیرد که واقعاً مایه تأسف است».

روحانی نیز متقابلا در جلسه هیات دولت گفت: «در برابر کرونا، کادر درمانی، پزشکان و پرستاران، نیروهای مسلح، مدیران و بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان ما هر چه توانستیم انجام دادیم و هر چه بتوانیم انجام می‌دهیم ... اگر مقرراتی می‌گذرانیم که این مقررات محدودیتها را اضافه می‌کند، مردم ما بدانند فقط به‌خاطر سلامت خودشان و عزیزانشان است».

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۲۷۹ و شمار مبتلایان را ۴۸۳۰نفر و شمار بیماران وخیم را ۴۶۰۹نفر ذکر کرد که هر سه مورد در ۸ماه گذشته بی‌سابقه و بالاترین رقمها است. وی افزود: با تصویب روحانی «ممنوعیت سفر از مبدأ و به مقصد شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد و ارومیه از ساعت ۲۴ امروز اعمال می‌شود و تا ظهر شنبه ادامه دارد» (ایرنا ۲۳مهر).

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «خیلی‌ها را ما با کرونا درمان می‌کنیم به‌عنوان کرونا در بیمارستان ولی چون تست‌شان منفی است حساب نمی‌شوند ولی ما می‌دانیم که این کرونایی است یعنی تو بسته‌بندی کرونایی می‌فرستیم پس این رقم را به یک رقم مثلا حالا ممکن است یک و هفت دهم برابر کنیم یک و نیم برابر کنیم دو بکنیم دو و دو دهم بکنیم بسته به استان هست ولی رقم قابل توجهی است» (تلویزیون رژیم ۲۲مهر).

محرز، عضو ستاد علمی کرونا گفت: «برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع باید هر چه سریع‌تر مدارس و دانشگاهها و بسیاری از اماکن عمومی برای مدتی تعطیل شوند. در غیراین صورت شاهد افزایش مرگ و میر کرونا خواهیم بود» (همشهری ۲۳مهر).

در تهران سعید خال مدیرعامل بهشت زهراگفت: «با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در موج سوم درهای بهشت زهرا صرفاً بر روی خانواده‌های متوفی باز خواهد بود و تنها پذیرای بستگان درجه یک خواهد بود» (همشهری ۲۳مهر).

خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران «با اعلام این‌که روز گذشته ۳۹۰نفر در بهشت زهرا (س) تهران دفن شده‌اند، گفت: کمتر از نیمی از این آمار مربوط به متوفیان کرونا بوده است. البته برخی از افراد که متوفی عادی محسوب می‌شوند احتمال دارد که به کرونا مبتلا بوده و در اثر این بیماری جان خود را از دست داده باشند ولی چون تست نداده و یا به بیمارستان نرفته‌اند جزو آمار متوفیان کرونا محسوب نشده‌اند». (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳مهر).

زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تهران کماکان در تب و تاب کرونا است. تهران در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهای پیک‌سوم بیماری کرونا است. تا زمانی که دخالت‌های جدی اعمال نشود این پیک رو به افول نخواهد گذاشت و ممکن است شرایط به همین شکل ادامه یابد. راه تقلیل موارد بیماری در تهران، انجام دخالت‌های جدی است» (سایت خبر فوری رژیم ۲۳مهر).

عمادی رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی: «متأسفانه بیمارستانها تقریباً اشباح شدند و مریض جدید نمی‌توانند بپذیرند چون همه تخت ها اشغال شده. آمار مبتلایان ما توی موج دوم خیلی از موج اول بیشتر بود و تو موج سوم جدی‌تر است واقعاً جدی‌تر است». تکنسین بخش اکسیژن این بیمارستان گفت: «تو این چند سال ما مصرف‌مان در ۲۴ساعت ۶۰-۷۰ کپسول بوده الآن به‌خاطر کرونا به نزدیک به هزار کپسول می‌شود» (تلویزیون رژیم ۲۲مهر).

در خراسان رضوی، «بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور سنگر اصلی بستری و درمان بیماران کرونایی شده اما تختهای ICU تکمیل شده بیش از ۵۰۰بیمار کرونایی در این شهر جان خود را از دست داده‌اند» (تلویزیون رژیم ۲۲مهر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حال حاضر تعداد کل بستریها به ۱۰۵۶نفر هستند. در ICU نیز ۲۲۴نفر هستند. ۱۶نفری طی ۲۴ساعت گذشته فوت کرده‌اند و تعداد کل فوت‌شدگان به ۱۲۶۸نفر رسیده و روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۳مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳مهر۱۳۹۹ (۱۴ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11606bfc-999b-4d36-9165-3a6f50381ee7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات