728 x 90

بیش از یک میلیون نفر از اهالی ادلب سوریه آواره شده‌اند

بیش از یک میلیون نفر از اهالی ادلب سوریه آواره شده‌اند
بیش از یک میلیون نفر از اهالی ادلب سوریه آواره شده‌اند

بر اثر حملات جنایتکارانه رژیم اسد و متحدان آن به منطقه کاهش تنش در ادلب از ۱۷سپتامبر ۲۰۱۸تاکنون یک میلیون و ۴۲هزار غیرنظامی آواره شده‌اند

با وجود امضای توافق سوچی در ۱۷سپتامبر ۲۰۱۸در روسیه، رژیم اسد و حامیانش به حملات خود ادامه دادند.

از زمان تشدید حملات روسیه و رژیم اسد در ۲فوریه، ۱۳اردوگاه چادری، ۳۰مرکز دفاع مدنی، ۶۷مرکز بهداشت، ۱۱۴مدرسه، ۱۸بازار محلی، ۲منبع آب، ۳نیروگاه برق و ۱۶نانوایی هدف قرار گرفت.

محمد حلاج، مسئول هماهنگی نهادهای مدنی سوریه به خبرنگار آناتولی گفت: با آغاز فصل سرما بحران انسانی جدیدی آغاز خواهد شد. بسیاری از مردم بدون سرپناه هستند.

وی ضمن ابراز نگرانی از آغاز حملات جدید روسیه و رژیم اسد گفت: در صورت ادامه حمله به جنوب و جنوب شرق ادلب، تعداد آوارگان در این منطقه به یک و نیم میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

یک غیرنظامی که در نتیجه حملات رژیم اسد آواره شده است، گفت: ما از بمباران و حملات هوایی فرار کردیم. خانه‌مان بر سرمان خراب شد. همسرم به‌ شهادت رسید. یکی از پسرانم که کار می‌کرد نیز شهید شد. مجبور شدیم از سراقب فرار کنیم.

وی افزود: شرایط زندگی بسیار دشواری داریم؛ در خاک و گرما با مارها زندگی کردن بسیار دشوار است.

یکی دیگر از آوارگان سوری اظهار داشت: چادری که در آن زندگی می‌کنیم خیلی گرم است، سقف آن نایلونی است؛ زمستان در راه است و به چادرهای دیگر نیاز داریم. در وضعیت بسیار دشواری به‌سر می‌بریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cc42dee-16ff-4108-b4dd-1b37e4b4c738"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات