728 x 90

بیانیهٔ ۲۰۰نمایندهٔ مجلس ملی فرانسه

سخن روز
سخن روز

«امروز در آستانه تحولی هستیم که من آن را یک خروجی سیاسی می‌نامم، یک خروجی سیاسی با چشم‌انداز استقرار یک رژیم مترقی در ایران. در این نقطه دسیسه‌های زیادی می‌شود تا خروجی مورد نظر تیره و تار شود. بعضاً گروه‌هایی مطرح می‌شوند که به رژیم گذشته تکیه دارند»(آندره شاسین از مجلس ملی فرانسه ـ ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۲).

روز چهارشنبه ۲۷اردیبهشت، بیانیه ۲۰۰نماینده مجلس ملی فرانسه با حضور خانم مریم رجوی در جلسه کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک اعلام و قرائت شد.

خانم سسیل ریهاک، رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک، با استقبال از حضور خانم رجوی در اجلاس کمیته گفت: «ما نمایندگان مجلس ملی به‌ویژه از طریق کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک، برای ایران بسیج شده‌ایم». خانم ریهاک ضمن قرائت بیانیه گفت: «این بیانیه تجسم آن چیزی است که مردم ایران برای آن امروز می‌جنگند و ما از آن حمایت می‌کنیم».

در بخشی از بیانیهٔ نمایندگان که در محل مجلس ملی فرانسه برگزار شد آمده است:

  • ما در همبستگی با مردم ایران و در کنار خواست آنها برای جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت می‌ایستیم که در آن هیچ فردی، صرف‌نظر از دین یا نسبت خانوادگی، هیچ امتیازی بر دیگران نداشته باشد
  • مردم ایران حول ارزش‌های دموکراتیک متحد هستند. آنها با شعارهای خود نشان داده‌اند که همه اشکال دیکتاتوری اعم از شاه مخلوع یا دیکتاتوری دینی فعلی و هر گونه ارتباط با این دو دیکتاتوری را رد می‌کنند.
  • ما در ارزش‌های جمهوریخواهانه مانند انتخابات آزاد، آزادی اجتماعات و بیان، لغو حکم اعدام، برابری زن و مرد، جدایی دین از دولت، حق خودمختاری ملیت‌های ایرانی و یک ایران غیراتمی که در برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران آمده است، شریک هستیم
  • قیام شجاعانه مردم ایران از یک‌سو ناشی از وضعیت انفجاری جامعه به‌خاطر سرکوب و فقر و تبعیض و فساد حکومتی و از سوی دیگر ناشی از ۴دهه مقاومت سازمان‌یافته سراسری است

آندره شاسین در بخشی از سخنانش با اشاره به مردمی که «در زمان شاه رنج کشیده‌اند» و باید «بتوانند خود را از یوغ‌های پی‌درپی رها کنند» گفت: «حمایت ما فقط ناشی از عواطف‌مان نسبت به مردم ایران نیست، بلکه یک انتخاب آگاهانه است، انتخاب وجدان. به این معنی که آگاهی از جهت‌گیری‌های شما خانم رجوی، راه‌حل‌های دموکراتیک، راه‌حل‌های مترقی که شما از آن دفاع می‌کنید».

سناتور سباستین موران خطاب به خانم مریم رجوی گفت:

«می‌خواهم به همه کسانی که در حمایت از شما تردید می‌کنند بگویم شما سال‌هاست که علیه بدترین رژیم، یک رژیم تمامیت‌خواه مذهبی، مبارزه کرده‌اید. و شما امید بی‌حد و حصری را برانگیخته‌اید... شجاعت مردم شما تحسین‌برانگیز است، این ملت پرافتخار ایران، این تمدن استثنایی که مانند مردم فرانسه سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته و در طول اعصار پیشرفت می‌کند تا به‌سوی بهترین‌ها حرکت کند».

در این برنامه فیلیپ گوسلن، نماینده مجلس ملی فرانسه از حزب جمهوریخواه گفت:

«ما بیش از ۲۰۰نماینده مجلس ملی از گروه‌ها و گرایش‌های مختلف هستیم که حمایت خود را ارائه کرده‌ایم. پیش از این، کنگره آمریکا، پارلمان بریتانیا و بسیاری پارلمان‌های دیگر در اروپا و سراسر جهان این کار را انجام داده‌اند. این حرکت مبین یک تغییر ریشه‌ای و یک تغییر عمیق است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce8e3284-9e53-4ea0-bd25-981bce267d37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات