728 x 90

بیانیه وزیر خارجه آمریکا در مورد تحریم و لیست‌گذاری فالح فیاض مشاور امنیت مالکی و نخستین سرکرده حشد‌الشعبی در عراق

فالح فیاض و ابومهدی مهندس
فالح فیاض و ابومهدی مهندس

تحریم و  لیست گذاری فالح فياض قاتل مجاهدان اشرف و ليبرتي

مشاور امنيت مالكي و نخستين سركرده حشد الشعبي در عراق

 

فالح فیاض عضو

 سلول بحران نیروی قدس سپاه پاسداران بود

که قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از اعضای آن بودند

او سرکرده حشد الشعبی است که معترضان عراقی را

 کشتار می کند

 

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌یی به تاریخ ۸ژانویه (۱۹دی۹۹) اعلام کرد: ایالات متحده فالح فیاض، رئیس کمیسیون حشدالشعبی عراق و مشاور امنیت ملی سابق نخست‌وزیر عراق، را به‌خاطر نقش وی در خشونت علیه معترضان عراقی لیست‌گذاری کرد.

در اعتراضات مردم عراق که در اکتبر ۲۰۱۹ – مهر۱۳۹۸ آغاز شد، نیروهای حشدالشعبی همدست رژیم ایران به غیرنظامیان عراقی که به فساد، بیکاری، رکود اقتصادی، خدمات عمومی ضعیف و دخالت رژیم ایران در امور عراق اعتراض می‌کردند، حمله کردند. فیاض رئیس نیروهای حشدالشعبی بود که با مهمات جنگی به معترضان شلیک می‌کردند و منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد. وی هم‌چنین عضو سلول بحران مورد حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران بود که شامل قیس خزعلی و حسین فلاح اللامی و قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس می‌شود.

نیروهای حشدالشعبی متحد رژیم ایران به کشتار علیه فعالان سیاسی در عراق که خواستار انتخابات آزاد و عادلانه، رعایت حقوق‌بشر و حاکمیت شفاف و قابل حسابرسی هستند، ادامه می‌دهند. بسیاری از این عناصر اسامی پوششی برای سازمانهای ساختگی گذاشته‌اند تا شریک جرم بودن خود در حملات ادامه‌دار علیه دولت عراق را مخفی کنند. تحریم فالح فیاض حاوی این یک پیام است که آمریکا برای تحقق آزادی، عدالت و دمکراسی در کنار مردم عراق ایستاده است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cad9f58-d4fc-48f6-955b-b8ffba7e7cad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات