728 x 90

بیانیه وزیر خارجه آمریکا – جهان باید در مقابل باج‌خواهی اتمی رژیم ایران بایستد

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزیر خارجه آمریکا روز ۲۸اسفند در بیانیه‌یی اعلام کرد: در پاسخ به تشدید تنشهای هسته‌یی غیرقابل قبول رژیم ایران، وزارت بازرگانی تحریم‌هایی بر پنج کارشناس اتمی رژیم ایران اعمال کرد. این پنج نفر پیش از سال ۲۰۰۴ دست‌اندرکار برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران به نام آماد بودند و تا به امروز توسط این رژیم به کار گرفته شده‌اند. بعد از این‌که کار روی طرح آماد متوقف شد، رژیم ایران به حفظ اسناد طرح آماد و کارشناسان تسلیحات هسته‌یی شامل این افراد ادامه داد. هنوز سؤالات بی‌پاسخ در فعالیت‌های مخفی برنامه اتمی رژیم ایران باقی است از جمله فعالیت‌های مربوط به ساخت کلاهک هسته‌یی برای موشک.

 

لیست‌گذاری جدید وزارت بازرگانی، پاسخگویی کامل و صریح رژیم ایران در مورد فعالیت‌های مربوط به تسلیحات اتمی را ضروری می‌سازد.

 

پمپئو افزود: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آبان۱۳۹۸گزارش کرد آژانس در مورد کشف ذرات اورانیوم با مواد شیمیایی پردازش شده در یک مکان اعلام نشده در ایران تحقیق می‌کند. وجود ذرات هسته‌یی علامتی است از احتمال وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام نشده در ایران.

تشدید فعالیت‌های حساس هسته‌یی رژیم ایران چالشهای جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند. اکنون زمان آن است که جامعه بین‌المللی علیه باج‌خواهی انمی رژیم ایران بایستد. جهان باید باید به این بیندیشد که اگر این رژیم به سلاح اتمی مجهز بود چگونه رفتار می‌کرد؟

 

وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه لیست ۵کارشناس اتمی تحریم شده رژیم درپروژه آماد را به این ترتیب اعلام کرد:

عارف بالی لاشک، محمد مهدی هادوی،کامران دانشجو که در پروژه موشک شهاب۳و نصب وسیله ا تمی بر روی آن کار کرده، مهدی تهرانچی مسئول آزمایش انفجارانمی و علی مهدی‌پور از گروه شبیه‌سازی که مسئول طراحی سلاحهای اتمی است.

 

پروژه آماد اولین بار توسط مقاومت ایران در اردیبهشت سال ۱۳۸۲ در سایت شیان لویزان افشا شد و رژیم این پروژه را به سایت لویزان ۲در سایت مژده منتقل کرد. اما این سایت جدید نیز در آبان سال ۱۳۸۳توسط مقاومت ایران افشا شد به‌دنبال این افشاگریها، رژیم پروژه آماد را تبدیل به سازمان پژوهشهای نوین دفاعی موسوم به سپند کرد که سپند نیز توسط مقاومت ایران در سال ۱۳۹۰افشا شد.

 

در این افشاگریهای جهانی علیه برنامه اتمی ضدایرانی و ضدانسانی خامنه‌ای، طرح‌ها و کارشناسان اتمی رژیم از جمله تحریم شدگان اخیر، افشا گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a76836bd-7702-472d-a2a0-2cdfa1e733dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات