728 x 90

بیانیه وزرای خارجه جی هفت در مورد اوکراین

جی ۷
جی ۷

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۸اسفند متن بیانیه وزرای خارجه G۷ در مورد اوکراین شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ما، وزیران خارجه G۷ در محکومیت اقدامات روسیه برای تضعیف حق حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال اوکراین متحد هستیم.

امروز، هفت سال پس از الحاق نامشروع و غیرقانونی جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول توسط روسیه، ما بر حمایت تزلزل‌ناپذیر خود از استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در چارچوب مرزهای به‌رسمیت شناخته شده بین‌المللی مجدداً تأکید می‌کنیم.

منشور سازمان ملل، قانون نهایی هلسینکی و منشور پاریس به‌طور واضح اصول اساسی احترام به تمامیت ارضی هر کشور و ممنوعیت هر گونه استفاده از زور برای تغییر مرزها را بیان می‌کند. روسیه با استفاده از زور علیه تمامیت ارضی اوکراین به‌وضوح قوانین بین‌المللی را نقض کرده و این اصول را نقض کرده است.

ما صراحتاً اشغال موقت جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپول توسط روسیه را محکوم می‌کنیم. تلاشهای روسیه برای مشروعیت بخشیدن به آن به‌رسمیت شناخته نمی‌شود و نخواهد شد. ما نقض حقوق‌بشر روسیه، در این شبه جزیره را محکوم می‌کنیم. ما از روسیه می‌خواهیم که تعهدات بین‌المللی خود را رعایت کند، اجازه دسترسی به ناظران بین‌المللی را بدهد و همه کسانی را که به ناحق بازداشت شده‌اند فوراً آزاد کند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28b7b5c5-6eb0-4833-890b-ad7c2ba51db9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات