728 x 90

بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو در مورد تأمین امنیت دنیا در برابر برنامه هسته‌یی ایران

بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو در مورد تأمین امنیت دنیا در برابر برنامه هسته‌یی ایران
بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو در مورد تأمین امنیت دنیا در برابر برنامه هسته‌یی ایران

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۷خرداد در مورد تأمین امنیت دنیا در برابر برنامه هسته‌یی رژیم ایران در بیانیه مطبوعاتی گفت: «امروز، من پایان معافیتهای تحریم‌هایی که همه پروژه‌های هسته‌یی باقیمانده از برجام JCPOA در ایران را شامل می‌شد - تبدیل راکتور اراک، تأمین اورانیوم غنی شده برای راکتور تحقیقاتی تهران، و صادرات سوختهای مصرف شده و باقیمانده راکتور، را اعلام می‌کنم.

معافیت از تحریم‌ها برای این فعالیتها پس از یک دوره ۶۰ روزه کاهش تدریجی که به شرکتها و اشخاص درگیر در این فعالیتها اجازه می‌دهد تا فعالیت خود را متوقف کنند، پایان می‌یابد».

در این بیانیه آمده است:

«من هم‌چنین اعلام می‌کنم که مجید آقایی و امجد سازگار بر اساس دستور اجرایی ۱۳۳۸۲ به‌دلیل مشارکت یا تلاش در مشارکت در انجام فعالیت‌هایی که به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای مشارکت در، و یا ایجاد خطر مشارکت در، گسترش سلاح های کشتار جمعی را به‌دنبال دارد، لیست‌گذاری می‌شوند. سازگار مدیر عامل نهاد سازمان انرژی اتمی ایران است که مسئولیت تولید در مقیاس صنعتی دستگاه‌های سانتریفوژ غنی‌سازی گاز اورانیوم را برعهده دارد. در سال ۲۰۱۹، سازگار نصب سانتریفیوژها را در کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو ایران مدیریت و نظارت کرد. از طریق این فعالیت‌ها، سازگار به گسترش ادامه‌دار توانمندیهای هسته‌یی تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده ایران کمک کرده است. آقایی هم‌چنین به‌صورت مهمی در عملیات سانتریفوژهای غنی‌سازی اورانیوم ایران مشارکت داشته و مدیر شرکت تابعه سازمان انرژی اتمی ایران است که مسئولیت تحقیق و توسعه سانتریفوژهای پیشرفته را برعهده دارد.

رژیم ایران با گسترش فعالیت‌های حساس هسته‌یی خود به سیاست حرکت روی لبه پرتگاه درگیری ادامه داده است. این اقدامات تشدید کننده تنشها قابل‌قبول نیستند و در نتیجه من نمی‌توانم توجیهی برای معافیت مجدد برای فعالیت‌های مرتبط با JCPOA را داشته باشم. باجگیری هسته‌یی رژیم منجر به افزایش فشار بر ایران و انزوای بیشتر رژیم از جامعه بین‌المللی خواهد شد. علاوه بر این، کارمندان هسته‌یی ایران باید انتخاب کنند – یا برای سازمانهای گسترش سلاح های هسته‌یی ایران کار کنند و خطر تحریم را بپذیرند و یا مهارتهای خود را در خدمت مردم ایران در فعالیت‌های خارج از قلمرو گسترش سلاح های هسته‌یی قرار دهند.

با پایان یافتن معافیتهای مربوط به فعالیت‌های JCPOA، ایالات متحده معافیت از تحریم‌های خود را برای پشتیبانی جاری بین‌المللی از واحد ۱ نیروگاه هسته‌یی بوشهر، برای اطمینان از ایمنی عملیاتها، به مدت ۹۰روز تمدید می‌کند. ما هم‌چنان از نزدیک بر همه تحولات برنامه هسته‌یی ایران نظارت خواهیم کرد و می‌توانیم هر لحظه این معافیت را اصلاح کنیم.

لفاظیهای شرم‌آور رژیم فقط عزم جامعه جهانی را برای مقابله با تهدیدات خودش تقویت می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a71492f-17da-4a13-b9dc-4031c76e218d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات