728 x 90

بیانیه مشترک ۶سازمان و انجمن حقوق‌بشری استرالیا فراخوان به‌حسابرسی بین‌المللی از رژیم ایران به‌خاطر شکنجه و اعدام زندانیان قیام و قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷

بیانیه مشترک ۶سازمان و انجمن حقوق‌بشری استرالیا
بیانیه مشترک ۶سازمان و انجمن حقوق‌بشری استرالیا

بیانیه مشترک ۶سازمان و انجمن حقوق‌بشری استرالیا

فراخوان به حسابرسی بین‌المللی از رژیم ایران

به‌خاطر شکنجه و اعدام زندانیان قیام

و قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷

ما خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران

و اعزام یک هیأت بین‌المللی حقیقت‌یاب برای بازدید از زندانهای ایران هستیم

سازمان پاکس کریستی استرالیا – دارای رتبه مشورتی در ملل متحد

سازمان ادموند رایس سنتر – دارای رتبه مشورتی در ملل متحد

سازمان شبکه مسیحیان استرالیا

انجمن سنت کلومبو استرالیا

سازمان استرالیاییهای حامی دمکراسی در ایران

و ائتلاف اقدام برای پناهندگان- سیدنی

بیانیه ۶سازمان و انجمن حقوق‌بشری استرالیا

ما سازمانهای غیردولتی استرالیایی از کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و سازمان بین‌المللی کار می خواهیم پرونده اعدام کارگر و قهرمان کشتی ایران نوید افکاری را به دادگاه کیفری بین‌المللی، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهند.

ما اعدام افکاری را که او را به‌عنوان یک قهرمان و یک کارگر می‌شناسیم، محکوم می‌کنیم

در ۵اوت سال۲۰۲۰ - ۱۵مرداد۹۹ رژیم ایران مصطفی صالحی، کارگر دیگری را که در اعتراضات سراسری سال۲۰۱۸ در ایران شرکت کرده بود، اعدام کرد.

پنج کارشناس حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، از جمله جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، در بیانیه‌ای اعدام نوید افکاری را محکوم کردند.

جامعه بین‌الملل هرگز در مورد کشتار بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی ایران در تابستان ۱۹۸۸ -۱۳۶۷ تحقیق نکرد و عاملان آن هرگز به محاکمه کشیده نشدند. همان افرادی که این جنایت را مرتکب شدند هنوز در ایران در قدرت هستند و معترضان خود را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. ما شدیداً نگران افزایش اعدام زندانیان هستیم و خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران و اعزام یک هیأت بین‌المللی حقیقت‌یاب برای بازدید از زندانهای ایران هستیم.

ما به‌عنوان رهبران سازمانهای غیردولتی، خواستار پاسخ قاطع قبل از اعدام بیشتر معترضان در ایران هستیم. (بیانیه مشترک سازمانهای غیردولتی استرالیا ۱۱مهر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbb0fba9-761e-41d6-864e-6a4b6ac3bad4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات