728 x 90

بیانیه مشترک سفارت ۲۵کشور در بغداد

منطقه سبز بغداد
منطقه سبز بغداد

سفارت‌خانه‌ها و فعالان دیپلماسی ٢٥کشور در بغداد، پایتخت عراق، درباره حملاتی که به محل این سفارت‌خانه‌ها صورت می‌گیرد، بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه، سفارت این ٢٥کشور نگرانی خود را درباره افزایش پرتاب راکت و انفجار بمب به‌روی کاروانهای دیپلماتیک خارجی در بغداد ابراز کرده‌اند.

باسنیوز روز ۹مهرماه در این باره نوشت: «در بیانیه آمده است که پرتاب راکت به سوی سفارت‌خانه‌های خارجی تنها دیپلمات‌های خارجی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه در این میان شهروندان غیرنظامی عراقی نیز قربانی می‌شوند».

سفیران این ٢٥کشور در بیانیه خود به محتوی نشست خود با مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، اشاره کرده و امیدوارند که یک عراق آرام و باثبات را شاهد باشند.

سفارت‌خانه‌های صادر‌کننده این بیانیه عبارتند از سفارت کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، استرالیا، کانادا، فنلاند، یونان، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، لهستان، کرواسی، صربستان، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، عربستان سعودی، کویت، بحرین، اردن، مصر و یمن.

بنا بر ویدیویی، مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، در نشست شورای وزیران که روز سه‌شنبه، هشتم مهرماه، برگزار شد، اعلام کرده که به‌دلیل حملات موشکی، کشورهای جهان به‌ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا در فکر تعطیلی سفارت‌خانه‌های خود در بغداد هستند.

به گفته کاظمی سفارت‌خانه‌ها اعلام کرده‌اند در صورت ادامه تنش امنیتی در منطقه‌ٔ سبز بغداد قادر به ادامه کار در عراق نخواهند بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f88e923f-cc60-4b55-a7e2-97096855b8ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات