728 x 90

بیانیه مایک پمپئو در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق اتمی

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در اولین  سالگرد خروج از برجام
بیانیه وزارت خارجه آمریکا در اولین سالگرد خروج از برجام

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۱۹اردیبهشت ۹۸ در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق اتمی در بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ ما سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اعمال کردیم و حدود هزار مهره و نهاد را در سال گذشته لیست‌گذاری کردیم.

 

در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ ‌اتحادیه اروپا در واکنش به دو توطئه تروریستی خنثی شده سال گذشته تحریم‌های جدیدی علیه نهادهای رژیم ایران تصویب کرد. سایر کشورها به فعالیت شرورانه رژیم ایران با فراخواندن سفرا، اخراج دیپلماتهای این رژیم، لغو سفر بدون ویزا یا ندادن حق فرود به ماهان ایر واکنش نشان دادند.

 

در این بیانیه آمده است:

یک سال پیش، رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده شرکت در برنامه جامع اقدام مشترک را متوقف می‌کند و به جای آن یک استراتژی جدید جسورانه را آغاز خواهد کرد برای این‌که به رفتار بی‌ثبات کننده ایران پایان دهد و از این جلوگیری کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست پیدا کند.

 

رئیس‌جمهور ترامپ وعده داد که آمریکا هرگز گروگان باجگیری هسته‌یی رژیم ایران نخواهد شد و ما به‌نحوی تهاجمی به‌دنبال پرداختن به طیف کاملی از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران هستیم.

 

یک سال بعد، رئیس‌جمهور ترامپ به وعده خود برای مقابله با ایران با یک کارزار جامع حداکثر فشار عمل کرد. ما سنگین‌ترین تحریم‌های تاکنون را علیه رژیم ایران اعمال کردیم، و حدود ۱۰۰۰مهره و نهاد را در سال گذشته لیست‌گذاری کردیم.

 

دولت ترامپ صادرات نفت ایران را به کمترین حد در تاریخ رسانده است و صدور معافیتهای کاهش قابل‌ توجه برای وارد کنندگان نفت ایران را متوقف کرده است که به‌صورت مؤثری خرید نفت ایران را به صفر می‌رساند.

 

در ماه مه، ایالات متحده محدودیتها را سختتر کرد که از توانایی ایران به از سرگیری مجدد برنامه تسلیحات هسته‌یی قبلی خود ممانعت می‌کند و جلوگیری می‌کند که ایران زمانی که نیاز خواهد داشت که مواد قابل انشقاق برای یک سلاح هسته‌یی بسازد، را کوتاهتر کند.

 

امروز، رئیس‌جمهور ترامپ یک دستور تحریمی جدید اعلام کرد که معاملات فلزات ایران را هدف قرار می‌دهد. این کار بزرگترین صادرات غیرنفتی ایران را هدف قرار می‌دهد و توانایی رژیم برای تأمین مالی تروریسم و بی‌ثباتی در خاورمیانه را بیشتر تنزل می‌دهد.

 

اعلام امروز رژیم ایران مبنی بر این‌که قصد دارد برنامه هسته‌یی خود را گسترش بدهد در سرپیچی از معیارهای بین‌المللی است و تلاشی آشکار برای به‌گروگان‌ گرفتن دنیا می‌باشد. تهدید این کشور به از سرگیری کار هسته‌یی که می‌تواند زمان برای ساختن یک سلاح هسته‌یی را کوتاه کند تأکیدی است بر چالش ادامه داری که رژیم ایران برای صلح امنیت جهانی ایجاد می‌کند.

 

ایالات متحده متعهد است که رژیم ایران را از همه مسیرها به سمت دستیابی به سلاح هسته‌یی محروم کند. ما به اعمال حداکثر فشار به رژیم ادامه خواهیم داد تا زمانی که از جاه‌طلبیهای بی‌ثبات کننده خود دست بردارد. ما جامعه جهانی را فرامی خوانیم که رژیم ایران را به‌خاطر تهدید به گسترش برنامه هسته‌یی خود مورد حسابرسی قرار دهد.

 

آمریکا به تنهایی با ایران مقابله نمی‌کند. از زمان خارج شدن ما از توافقنامه، متحدان و شرکای ما با ما مقابله با تجاوزات ایران را افزایش داده‌اند. ما با کشورها از تقریباً همه قاره‌ها کار کردیم که عملیات‌های غیرقانونی حمل‌ و نقل نفت ایران را مختل کنیم.

 

اتحادیه اروپا در واکنش به دو توطئه تروریستی خنثی شده سال گذشته تحریم‌های جدیدی علیه نهادهای ایرانی تصویب کرد. سایر کشورها به فعالیت شرورانه ایران با فراخواندن سفرا، اخراج دیپلماتهای ایران، لغو سفر بدون ویزا یا ندادن حق فرود به ماهان ایر واکنش نشان دادند.

 

ما در مسیر به جلو بر اساس موفقیتهای قابل‌ توجه کنونی به کارزار فشارمان ادامه خواهیم داد. همان‌طور که من در ۱۲خواسته در سخنرانی ۲۱مه ۲۰۱۸ مشخص کردم، ما به اعمال حداکثر فشار به رژیم ایران ادامه خواهیم داد تا زمانی که سران این رژیم رفتار مخرب خود را تغییر دهند به حقوق مردم ایران احترام بگذارند و به میز مذاکره برگردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a502215f-b847-4aa3-a724-218b32a0ef26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات