728 x 90

بیانیه قیام‌کنندگان عراقی در رابطه با اتهامات وقیحانه نوری مالکی

بیانیه انقلابیون عراق درباره اتهامات وقیحانه مالکی
بیانیه انقلابیون عراق درباره اتهامات وقیحانه مالکی

قیام‌کنندگان عراقی روز چهارشنبه ۲۹مرداد۹۹ طی بیانیه‌یی اتهامات وقیحانه نوری مالکی مهره رژیم ولایت فقیه در عراق در مورد ناصریه را محکوم کردند و نوشتند: اتهامات وقیحانه المالکی در مورد ناصریه، تروریسم و جنایتی مردود و محکوم است.

در این بیانیه آمده است:

«نوری المالکی مسئول حزب‌الدعوه و ائتلاف دولت قانون در اظهارت روز گذشته، سه‌شنبه ۲۸مرداد۹۹ با بی‌شرمی تمام، تظاهر کنندگان صلح‌جو را ماجراجو و خرابکار و متجاوز توصیف نمود. اوصاف دروغینی که در اظهارات وقیحانه و تحریک کننده‌اش هیچ استانی از آن در طی دوران حکومتش از آن مستثنی نبود. او تظاهر کنندگان ۲۵فوریه را خرابکار و توطئه‌گر نامید و به کشتار و زهرچشم گرفتن از آنها پرداخت. سپس تظاهر کنندگان از اهالی الانبار را حباب توصیف نمود که باید به آن خاتمه داد و بصره را با قتل و دستگیری ویران کرد سپس با کسانی نشست که آنها را به تروریست متهم می‌نمود.

نوری المالکی مسئول اصلی انهدام عراق و مردم آن است، او کسی است که ثروتهای عراق که به ۱۰۰۰میلیارد دلار می‌رسد را هدر داد و سرقت نمود، او کسی است که عراق را تحویل باندهای داعش داد، و سیاست به حاشیه بردن و حذف کردن و حمایت از شبه‌نظامیان را اعمال نمود و بدلیل معاملات تسلیحاتی فاسد، زمینه‌ای برای تحویل مقدرات عراق به ایران فراهم نمود و در ساختن ارتش و نیروهای امنیتی سهل‌انگاری نمود.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، ضمن محکومیت اظهارت نوری المالکی و تهاجم کثیف او، به‌طور خاص علیه اهالی شریف ناصریه، این اظهارات را در ردیف تروریسم و جنایت سازمان‌یافته می‌داند که در ارتباط با اعمال ننگین شبه‌نظامیان است که اخیراً آهنگ ترورهای آنها در رابطه با فعالان صلح‌جو افزایش یافته است، اظهارات روز گذشته مؤسس دولت در دولت چیزی جز سمت و سو دادن به شبه‌نظامیان برای کشتار اهالی ناصریه نیست.

کمیته سازمانده مسئولیت کامل هر گونه حمله‌یی به اهالی ناصریه و تمامی تظاهر کنندگان انقلاب اکتبر را متوجه نوری المالکی که دستانش به خون و سرمایه‌های عراقیان آغشته است، می‌داند. از این رو این کمیته از قوه قضاییه خواهان است که دربهای خود را برای پذیرش شکایتهای قضایی علیه المالکی بگشاید، هم‌چنین از دادستان می‌خواهد که بر اساس این شکایتهای قانونی، حکم دستگیری علیه نوری المالکی که خواهان تروریسم و کشتار و اتهام به تظاهر کنندگان صلح‌جو که خواهان حقوق مشروعشان هستند و المالکی به حقوق آنها تعدی می‌کند، صادر نماید».

به گزارش تلویزیون رافدین ۲۹مرداد، قیام کنندگان عراقی در ناصریه دفتر حزب الدعوه نوری مالکی مهره رژیم ولایت فقیه در عراق را به آتش کشیدند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که نوری مالکی در مصاحبه ای با توهین به قیام کنندگان در ناصریه آنها را خرابکار، آشوبگر و خارجین از قانون توصیف کرده بود که باید آنها را کشت و سرکوب کرد.

قیام کنندگان عراقی بعد از سخنان مالکی بلافاصله عکس‌العمل نشان دادند و در یک کارزار اینترنتی هشتگ ننگ و عار بر نوری مالکی در توییتر در ترند عراق قرار گرفت. آنها نوری مالکی را خائن به مردم عراق و مزدور رژیم ایران و عامل کشتار و ویرانی در عراق توصیف کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45ee0cef-5d14-469d-b0e1-94182ce196ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات