728 x 90

بیانیه شماری از انجمنهای صنفی و بازنشستگان و کارگران در خصوص ضرورت تهیه واکسن کرونا

واکسن کرونا
واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری هرانا (۲۹دی۹۹) اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان، کانون صنفی فرهنگیان گیلان، اتحاد بازنشستگان، اتحادیه آزاد کارگران ایران، کانون صنفی فرهنگیان قزوین، انجمن صنفی بازنشستگان کشوری و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با نوشتن بیانیه‌هایی جداگانه‌ای اهمال در خرید واکسنهای تأیید شده کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی را مساوی با بازی‌کردن با جان میلیون‌ها ایرانی دانسته‌اند. این تشکلها خواستار خرید و واکسیناسیون رایگان و همگانی کرونا در سراسر کشور شدند.


در بیانیه اتحاد بازنشستگان آمده است: «بسیاری از کشورها برای مقابله با ویروس کرونا به واکسیناسیون رو آورده‌اند تا جمعیت خود را در برابر ویروس مرگبار کرونا ایمن کنند، اما مسئولان و دست‌اندرکاران کشور ما تاکنون فقط حرف زده‌اند؛ بدون داشتن کمترین دانش علمی حکم ممنوعیت استفاده از واکسنهای فایزر و واکسن مشترک انگلیس و سوئد را صادر کرده‌اند؛ تا امروز کمترین اهمیتی به افکار عمومی و مطالبه‌ٔ واکسیناسیون عمومی و رایگان نداده و از هیچ جای دیگری هم به‌صورت انبوه واکسنی وارد نکرده‌اند».


کانون صنفی فرهنگیان استان گیلان با هشدار به سران رژیم نوشتند: «به حاکمیت هشدار می‌دهد، جان مردم را وجه المصالحه نگرشهای ایدئولوژیک و دعواهای سیاسی مرسوم قرار ندهد و در مواجهه با این امر به‌غایت خطیر، حداکثر تدبیر را به خرج دهد. هر گونه اصراری بر محروم کردن مردم از واکسن مطلوب، مطابق با استاندارهای جهانی و سازمان بهداشت جهانی، تلاش و مشارکت در مسیر مرگ و میرهای ناشی از کرونا، کشتار عامدانه محسوب می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee5e9adb-4d15-4477-9074-23895f4e1dc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات