728 x 90

بیانیه دونالد ترامپ علیه حمله نظامی ترکیه به سوریه

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ دستورالعمل تحریم‌های جدید علیه دولت ترکیه را صادر کرد.

بر اساس این دستورالعمل:

  • آمریکا بلافاصله مذاکرات به رهبری وزارت بازرگانی در رابطه با قرارداد ۱۰۰میلیارد دلاری با ترکیه را متوقف می‌کند.
  • تعرفه‌های فولاد تا ۵۰درصد افزایش می‌یابند و به سطح قبل از ماه مه می‌رسد.
  • این دستور، طیف وسیعی از پیامدها شامل تحریم‌های مالی، توقیف اموال و جلوگیری از ورود به آمریکا را مجاز می‌کند.
  • این دستور، آمریکا را قادر می‌سازد تا تحریم‌های قدرتمند افزوده‌ای علیه کسانی که در نقض حقوق‌بشر دست داشته‌اند، یک آتش‌بس را مانع شده‌اند، مردم جابجا شده را مانع شده‌اند که به خانه و کاشانه‌شان بازگردند، پناهجویان را به اجبار مسترد کرده، یا صلح، امنیت یا ثبات در سوریه را مورد تهدید قرار داده را اعمال کند.
  • از روز اولی که من به‌سر کار آمدم، دولت آمریکا به‌طور خستگی‌ناپذیر برای حفظ ایمنی و امنیت آمریکا و شهروندانش کار کرده است.
  • هدف قرار دادن خودسرانه شهروندان، تخریب زیرساختهای مدنی و هدف قراردادن اقلیتهای قومی و مذهبی غیرقابل قبول است.
  • من قبلاً به‌طور شفافی به اردوغان گفته‌ام: این عمل ترکیه یک بحران انسانی را ایجاد می‌کند و شرایط را برای جنایتهای جنگی احتمالی به‌وجود می‌آورد. ترکیه باید امنیت جانی شهروندان را تضمین کند، از جمله اقلیتهای مذهبی و قومی. همچنین در حال حاضر و شاید در آینده مسئولیت زندانیان تروریست داعش را در منطقه به عهده‌ دارد. متأسفانه به‌نظر می‌رسد ترکیه در جهت تخفیف پیامدهای انسانی حمله‌اش کاری نکرده است.
  • همان‌طور که گفته‌ام، من باقیمانده نیروهای تحت خدمت آمریکا را از شمال شرقی سوریه بیرون می‌کشم. اما اکنون نیروهای ارتش آمریکا از سوریه خارج می‌شوند اما در منطقه باقی مانده و جابه‌جا می‌شوند تا با زیر نظر داشتن وضعیت، مانع از تکرار وقایع سال ۲۰۱۴، بشود. یعنی زمانیکه نادیده گرفتن تهدید داعش، باعث انتشار آن در عراق و سوریه شد. جاپایی از نیروهای آمریکایی در پادگان التنف در جنوب سوریه باقی می‌مانند تا مانع از فعالیت داعش شوند.
  • اگر رهبران ترکیه به چنین مسیر خطرناک و نابود کننده‌ای ادامه دهند، من کاملاً برای نابودی کردن سریع اقتصاد ترکیه آماده‌ام.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92bbcdc2-6ee6-4fee-b2d8-98cef13ab3eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات