728 x 90

بیانیه بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان اروپا: اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر رژیم ایران، به‌رسمیت شناختن قتل عام ۱۳۶۷ به عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت

بیانیه بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان اروپا
بیانیه بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان اروپا

بیانیه بیش از ۱۰۰نمایندهٔ پارلمان اروپا

اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر رژیم ایران

به رسمیت شناختن قتل عام ۱۳۶۷ به عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت

فراخوان به شورای امنیت برای رسیدگی به نقض وخیم حقوق بشر در ایران

وسپردن عاملان جنایتها بدست عدالت

 

امضا کنندگان شامل

یک نخست وزیر، یک رئيس دولت، دو معاون نخست وزیر سابق  

و ۱۴ وزیر پیشین در کشورهای اروپایی

و هم چنین ۲۳ تن از رؤسا و معاونان و نایب رئیسان کمیسیونها 

و گروهها و هیاتهای پارلمانی هستند

 

 

رئیسی عضو کمیسیون مرگ در سال ۶۷

 در کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی دست داشته است

در زمان ریاست او بر قوه قضاییه

بیش از ۱۲ هزار معترض در آبان ۹۸   دستگیر

وتعداد زیادی در دوران اسارت مفقود شدند

 

طی ۴ماه پس از انتصاب رئيسی ۱۵۰ زنداني اعدام شده اند

 تا با ايجاد جو رعب از قیام دیگری مانند قیام آبان۹۸ جلوگيري شود

احترام به حقوق بشر و لغو حکم اعدام باید پیش شرط ادامه روابط

 با این رژیم باشد

 

اخیراً بالاترین دادگاه فدرال سوئيس

 به دادستان فدرال دستور داد تا ترور دكتر کاظم رجوی در ژنو

توسط رژیم آخوندها را درچارچوب جنایت علیه بشریت و نسل کشی

 مورد تحقيق قرار دهد

 

کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد:  بیش از۱۰۰ تن از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای خطاب به سران این اتحادیه از جمله جورف بورل، نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی،  خواستار آن شدند که این اتحادیه و کشورهای عضو « قتل عام   ۱۳۶۷ در ایران را به عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت به رسمیت بشناسند.»

این نمایندگان از گروههای مختلف سیاسی شامل ۲ رئيس و ۶ معاون گروه پارلمانی، ۱ نخست وزیر و یک رئيس دولت، ۲ معاون نخست وزیر  ۱۴ وزیر سابق اروپایی از جمله وزرای خارجه و وزرای دفاع و دادگستری لهستان، اسپانیا، جمهوری چک و لیتوانی و همچنین ۲ رئیس و ۸ معاون کمیسیون و ۵ رئيس هیئت های پارلمانی را شامل میشود.

این نمایندگان در بیانیه خود به ابتکار  گروه «دوستان ایران آزاد» پارلمان اروپا  خواستار آن شدند که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو با اتخاذ یک سیاست قاطع بطور خاص در مذاکرات هسته ای، «احترام به حقوق بشر و لغو حکم اعدام را پیش شرط روابطشان با رژیم ایران کند.»

این نمایندگان که ۱۸ نفر آنها از اعضای کمیسیون خارجه پارلمان اروپا هستند خاطر نشان کردند جنایات و رفتار مخرب رژیم ایران محدود به مرزهای این کشور نبوده و « آن روی سکه سرکوب وحشیانه حقوق بشر در ایران تلاشهای آن برای بدست آوردن بمب اتمی و موشکهای برد بلند بالستیک و گسترش تروریسم و جنگ طلبی در منطقه است.»

 

 

 

 

بیانیه بیش از ۱۰۰  نماینده پارلمان اروپا در مورد ایران

دسامبر ۲۰۲۱

 

همزمان با ۹ دسامبر، روز جهانی بزرگداشت و کرامت قربانیان جنایت نسل‌کشی و ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر، توجه جامعه جهانی را به وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران جلب می‌کنیم.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گزینشی رژیم ، عضو «کمیسیون مرگ» در قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال 1367 بود، که اکثر آنها از اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق، اپوزیسیون دموکراتیک رژیم، بودند. در دوران تصدی او به عنوان رئیس قضائیه، در جریان قیام آبان ۱۳۹۸بیش از ۱۲۰۰۰ نفر دستگیر و در زندان های تحت نظارت او مورد شکنجه قرار گرفتند و بسياري سر به نيست شدند. در چهارماهي كه از انتصاب او به رياست جمهوري ميگذرد ۱۵۰ زنداني اعدام شده اند تا با ايجاد جو رعب و وحشت از قیام دیگری، مانند نوامبر ۲۰۱۹،(آبان۹۸)  جلوگيري كند.

 

اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل درتاريخ ۱۹ ژوئن  ۲۰۲۱،  29 خرداد1400 در واکنش به اعلام انتصاب رئيسی به ریاست جمهوری گفت: «اینکه ابراهیم رئیسی به جای تحقیق در مورد جنایات او  علیه بشریت، قتل، ناپدید شدگان اجباری و شکنجه، به ریاست جمهوری رسیده است، یادآوری تلخ این واقعیت است که مصونیت از مجازات در ایران حاکم است».

آنتونیو گوترز، دبیرکل ملل متحد، گزارشی انتقاد آمیز در مورد نقض شدید حقوق بشر در ایران منتشر کرده است که در آن نگرانی خود را از مصونیت از مجازات از نقض‌های گذشته مانند قتل عام 1367 ابراز میکند. دبیرکل سازمان ملل متحد رژیم ایران را به "از بین بردن شواهد مربوط به اعدام مخالفان سیاسی در سال 67  و آزار و اذیت و تعقیب کیفری خانواده های قربانیان که خواستار حقیقت و پاسخگویی هستند»، متهم كرده است.

اخیراً بالاترین دادگاه فدرال سوئيس به دادستان فدرال دستور داد تا ترور دكتر کاظم رجوی در ژنو در سال ۱۹۹۰ توسط رژیم آخوندها را درچارچوب جنایت علیه بشریت و نسل کشی مورد تحقيق قرار دهد. دکتر رجوی نماینده وقت شورای ملی مقاومت ایران در سوئیس و یک سفیر سابق بود.

 

زنان و اقلیت های قومی و مذهبی همچنان با تبعیض شدید و خشونت روبرو هستند. زندانیان سیاسی زن با بازداشتهای غیرقانونی و خودسرانه، شکنجه، حبس ناعادلانه و سایر رفتارهای ظالمانه و غیرانسانی روبرو هستند.

آن روي نقض وحشيانه حقوق بشر در ايران، تلاشهاي حكومت ايران براي دست يابي به بمب اتمي و موشكهاي بالستيك دوربرد و صدور تروريسم و جنگ افروزي در منطقه است.

ما اعضای پارلمان اروپا، اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به این موارد فرا میخوانیم:

  • اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر رژیم ایران
  •  احترام به حقوق بشر و لغو مجازات اعدام پیش شرط هرگونه رابطه با رژیم ایران
  • به رسمیت شناختن قتل عام ۱۳۶۷ به عنوان نسل کشی و  جنایت علیه بشریت.
  • از شورای امنیت ملل متحد بخواهند که به نقض جدی و سیستماتیک حقوق بشر در ایران رسیدگی کند و هر آنچه در توان دارد انجام دهد تا عاملان این جنایات بدست عدالت سپرده شوند. ( بیانیه نمایندگان پارلمان اروپا ۱۶آذر ۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a35e5e28-311b-4c68-af88-a5b5e6450575"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات