728 x 90

بیانیه انقلابیون عراقی در محکومیت حمله به میادین تظاهرات / انقلابیون در نجف شعار هزار تحریر را دادند

حمله به میدان تحریر بغداد - بیانیه انقلابیون  عراق
حمله به میدان تحریر بغداد - بیانیه انقلابیون عراق

کمیته انقلاب اکتبر عراق در بیانیه‌یی به شماره ۲۸۴ حمله به میدان تحریر و جمع کردن چادرها و تی والها و باز کردن پلهای منتهی به میدان تحریر و نفق تحریر در روز شنبه ۱۰آبان را محکوم کردند.

نیروهای سرکوبگر ضدشورش به همراه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران روز گذشته به چادرهای انقلابیون در بغداد و سایر شهرها حمله کردند و با آتش زدن و دستگیری درصدد جمع کردن میادین تظاهرات هستند.

آخرین وضعیت میادین تظاهرات در شهرهای عراق:

نیروهای سرکوبگر و مزدوران رژیم ایران روز گذشته به میدان تحریر بغداد حمله کردند. همزمان در بصره نیز تمامی چادرها را به آتش کشیدند. ولی در ذی‌قار نتوانستند و با مقاومت جوانان مواجه شدند. در نجف و سایر میدانها از جمله بابل، مثنی و کوت سایر شهرهای دیگر مردم و جوانان مقاومت کردند و مانع از جمع‌آوری چادرها شدند، انقلابیون در نجف شعار هزار تحریر را دادند، در ذی‌قار جوانان شعار می‌دادند که میدان تحریر را فراموش نمی‌کنیم و در کنار آنها هستیم. در کربلا برای روز یکشنبه عصر ۱۱آبان فراخوان تظاهرات در محکومیت حمله به میدان تحریر و بصره را دادند. انقلابیون در استان المثنی، فراخوان به تظاهرات در سماوه ساعت ۴عصر را دادند.

نیروهای ضدشورش از بغداد به استان واسط رفتند تا در سرکوب و جمع آوری میدان تظاهرات شرکت داشته باشند.

کمیته انقلاب اکتبر در این بیانیه نوشتند مبارزه با این احزاب فاسد و فراکسیونهای دست‌نشانده، ساده نخواهد بود و با فراز و نشیبهای زیاد مواجه خواهیم شد.

بخشهایی از بیانیه کمیته انقلاب اکتبر عراق در زیر آمده است:

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عمل جنایتکارانه نیروهای آشوبگر (ضد شورش) دولت منطقه سبز با همکاری شبه‌نظامیان وابسته به رژیم تبهکار ایران که روز گذشته و سپیده دم روز ۱۰ آبان ۹۹ به چادرهای متحصنان صلح‌جو در میدان تحریر حمله کردند، را محکوم می‌کند، آنها پس از حمله، به انهدام چادرها و ضرب و شتم جوانان مقاوم در میدان تحریر با استفاده از باتون و شلنگ آب پرداختند و تعدادی از آنها را به اتهامات واهی ربودند، آنچه که از این عمل مشخص گردید، بیان حلقه دیگری از سلسله تلاش‌ها یی است که برای پایان دادن به انقلاب پر برکت اکتبر صورت گرفت، ولی آنها به‌رغم آنچه که نیروهایشان از قتل و ترور و ایجاد رعب و وحشت و آدم‌ربابی بکار گرفتند، هرگز نخواهند توانست این شعله‌های آتش را از قلبها و اذهان مردم پایدار عراق خاموش کنند، انقلاب استمرار خواهد یافت و انقلابیون تا تحقق خواسته‌های مردم عراق که به‌خاطر آن از سال گذشته تاکنون قیام کرده‌اند، آرام نخواهند گرفت، این انقلابیون خواهان پایان دادن به رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرا با پارلمان آن و دولت کاظمی و رؤسای سه قوه هستند.

جوانان شورشی در بغداد عزیز

از بین بردن چادرها، سرپناه متحصنان صلحجو، توسط عناصر احزاب فاسد و شبه‌نظامیان صلح‌جو و سوء استفاده از آن برای مخدوش کردن انقلاب و توطئه علیه آن و فعالان صلح‌جو مدنی، نه تنها انگیزه قویی برای استمرار کار جدیی و پیگیرانه برای رویارویی با تمامی چالش بود بلکه همزمان اعلام مرحله جدیدی از شیوه‌های کار مبارزاتی است که باید برای آن طراحی کاملاً دقیقی متناسب با الزامات مرحله جدید وبا همکاری و هماهنگی با تمامی فعالان شریف و گروه‌های ملی که در تظاهرات و تحصنها از ابتدای انقلاب با ما سهیم بودند، وهم‌چنین با سایر انقلابیون در میدانهای تحصن در استانهای بپا خاسته، صورت گیرد.

مردم پایدار عراق؛

همان‌طور که می‌دانید، مبارزه ما علیه باند حاکم و احزاب و فراکسیونهای سیاسی و شبه‌نظامیان خارج از قانون، کار ساده‌ای نخواهد بود اما با عزم واراده انقلابیون قهرمان که عراق را دوست دارند و برای باز گرداندن آن به صاحبان اصلی آن یعنی مردم عراق از چنگالهای اعوان و انصار رژیم ایران مُصر هستند و بیش از ۳۰هزار شهید و مجروح فدای میهن کردند، از بین بردن چادرها و باز کردن پلها و برداشتن تی وال ها، آنها را در مقابل انقلاب شان؛ نه تنها به کُرنش وا نمی‌دارد بلکه صرفنظر از این‌که هر چقدر زمان طول بکشد، سکوی پرشی برای مبارزه با ظلم و فساد و از بین بردن باندی هستند که از ۱۷سال تاکنون بر عراق تسلط دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0d5694b-80a6-4443-a128-e89416f20eb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات