728 x 90

بیش از 100عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا به فراخوان خانم رجوی می‌پیوندند

حمایت بيش از 100عضو مجمع پارلماني شوراي اروپا به فراخوان خانم رجوي
حمایت بيش از 100عضو مجمع پارلماني شوراي اروپا به فراخوان خانم رجوي

کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران
اطلاعیهٴ مطبوعاتی
بیش از 100عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا
به آزادی فوری معترضان ایران فراخوان می‌دهند

استراسبورگ  خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، در جلسه رسمی فراکسیون احزاب مردم اروپا، فراکسیون لیبرال‌دموکراتها و فراکسیون اتحاد چپ در مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ شرکت و سخنرانی کرد. او آخرین تحولات در قیام مردم ایران علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به‌دقت تشریح کرد و به سؤالات اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا پاسخ داد.
نایجل اوانز نمایندهٴ پارلمان انگلستان از گروه محافظه‌کاران اروپا، گفت: «بیش از 100عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا از یک بیانیهٴ مکتوب دربارهٴ ایران حمایت کردند که من طی جلسه زمستان 2018 از آن حمایت کردم تا نگرانی‌های جدی‌مان را در مورد سرکوب بی‌رحمانهٴ تظاهرات سراسری ضد رژیم در ایران ابراز کنم».
او با اشاره به این بیانیه دربارهٴ اعتراضات در ایران، گفت: «طی این جلسه، این افتخار را داشتیم تا از خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت ایران در شورای اروپا استقبال کنیم و از فراخوان ایشان برای اقدامات فوری کشورهای عضو شورای اروپا به‌منظور حمایت از خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران و آزادی سریع هزاران دستگیر شده از زمان شروع این اعتراضات کاملاً حمایت می‌کنیم».
اگیدیوس واریکیس، عضو حزب مردم اروپا از لیتوانی و عضو کمیته حقوق‌بشر (مجمع پارلمانی شورای اروپا) که یکی از حمایت‌کنندگان این بیانیه است، گفت: «گروه ما از خانم رجوی دعوت کرد تا نظرات مقاومت ایران را دربارهٴ اعتراضات ضد رژیم در ایران بشنود و به برنامه دموکراتیک ایشان برای آینده آن کشور گوش فرا دهد. یک اعتقاد قوی وجود دارد که برنامه 10ماده‌یی ایشان، یک آلترناتیو عملی را در برابر دیکتاتوری مذهبی کنونی ارائه می‌دهد».

نایجل اوانز گفت: «من با خانم رجوی موافقم که اروپا می‌تواند و باید کارهای بیشتری دربارهٴ ایران انجام دهد و به اعتراض‌کنندگان کمک کند؛ و من به ایشان می‌پیوندم تا مصرانه از شورای اروپا و کشورهای عضو آن بخواهم، اقدامات مؤثری را برای وادار کردن رژیم ایران به آزادی زندانیان قیام، حفظ آزادی بیان و تجمع و پایان سرکوب و لغو پوشش اجباری، انجام دهد».
اتحاد چپ اروپا پس از جلسه روز چهارشنبه‌اش با خانم رجوی در یک بیانیه گفت: «اتحاد چپ اروپا سرکوب و دستگیریهای جمعی مردم توسط مقامات (رژیم ایران) را محکوم می‌کند؛ (اقداماتی) که مردم ایران را از استفاده از حقشان برای اعتراض منع می‌کند. اتحاد چپ اروپا اعضای مجمع پارلمانی شورای اروپا را فرامی‌خواند که برای آزادی فوری دستگیر ‌شدگان و تحقیق دربارهٴ گزارشات کشته‌شدن معترضان اقدام کند».
بیانیه‌یی که بیش از 100عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا از کشورهای متعدد و تمام احزاب سیاسی آن‌را امضا کرده‌اند به فراخوان خانم رجوی می‌پیوندند (و) «کمیسیاریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل را به تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب برای تحقیق دربارهٴ وضعیت زندانهای ایران و زندانیان سیاسی، به‌ویژه آنهایی که طی قیام اخیر دستگیر شدند و کسانی که در بازداشت کشته شدند» فرامی‌خواند.
نایجل اوانز نمایندهٴ پارلمان کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران 26ژانویه 2018:

لذا آنچه من می‌گویم، بازتاب کردن سخنان خانم رجوی است. به این معنی که مردم ایران از حقوقی برخوردارند، حقوق‌بشر، آنها کرامت دارند و رژیم شاید بتواند برخی از شهروندان را شکنجه کند، آنها ممکن است هزاران نفر از شهروندان را زندانی کنند و بسیاری از آنها را بکشند که ما شاهدش بوده‌ایم؛ آنچه نمی‌توانند انجام بدهند، کشتن روح انسان است. نمی‌توانند اراده مردم ایران را که خواهان تغییر هستند از بین ببرند. حال هر چقدر هم این رژیم بی‌رحم باشد، اما آنها در پایان پیروز نخواهند بود. این روح انسانی است، منزلت انسانی است، مبارزه مردم ایران است که در نهایت این رژیم مخوف و بی‌رحم را شکست می‌دهد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3534864-b1f7-42a3-961d-14d1d314874b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات