728 x 90

۹تیر ۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)

بیانیهٔ اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

بیانیهٔ اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس: حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران و فراخوان برای به‌رسمیت شناختن آلترناتیو شورای ملی مقاومت

 

اکثریت سنای ایتالیا شامل ۱۱عضو هیأت‌رئیسه و ۸دبیر مجلس سنا: ما از دولت خود و جامعه جهانی می خواهیم در طرف مردم ایران قرار بگیرند و شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو به‌رسمیت بشناسند

 

در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۹تیر ۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)، اکثریت نمایندگان مجلس سنای ایتالیا طی بیانیه‌یی حمایت خود را از قیام و مقاومت مردم ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی اعلام کردند و به دولت ایتالیا، کشورهای اروپایی و جامعه بین‌المللی فراخوان دادند تا با اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال دیکتاتوری آخوندی، روابط خود با رژیم را به توقف شکنجه و اعدام، تروریسم، برنامهٔ موشکی و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه مشروط کنند.

بیانیهٔ اکثریت سنای ایتالیا از جمله به امضای ۱۱عضو هیأت‌رئیسه سنا شامل یک معاون سنا، ۲ناظم و ۸دبیر سنای ایتالیا رسیده است.

 

شماری از امضاء کنندگان این بیانیه عبارتند از:

  1. روبرتو کالدرولی Roberto Calderoli نایب رئیس سنا و وزیر پیشین
  2. آنتونیو دپولی Antonio De Poli کوئستور سنا (ناظم سنا)
  3. جانلوکا کاستالدی Gianluca Castaldi دبیر سنا
  4. فرانچسکو ماریا جیرو Giro Francesco Maria دبیر سنا و معاون وزیر پیشین
  5. فرانسچکو لافورجا Francesco Laforgia دبیر سنا
  6. مینهارد دورن والدر Meinhard Durwalder دبیر سنا
  7. داریو استفانو Dario Stefano رئیس کمیته انتخابات و مصونیت پارلمانی سنا
  8. اومبرتو بوسی Umberto Bossi وزیر پیشین
  9. لوئیجی ویتالی Luigi Vitali معاون وزیر پیشین
  10. ایزابلا رائوتی Isabella Rauti معاون وزیر پیشین
  11. ترزا بلانووا Teresa Bellanova معاون وزیر پیشین
  12. آندرآ مارکوچی Andrea Marcucci معاون وزیر پیشین
  13. جانی پیتلا Gianni Pittella رئیس پیشین گروه سوسیال‌دموکرات در پارلمان اروپا

سناتورهای ارشد شامل:

  1. لوچو مالان Lucio Malan
  2. پائولا بینتی Paola Binetti
  3. آنا چینزیا بونفریسکو Anna Cinzia Bonfrisco
  4. روبرتو رامپی Roberto Rampi
  5. مائؤریتزیو بوکارلا Maurizio Buccarella
  6. انریکو آیمی Enrico Aimi
  7. مائورو مارینو Maura Marino

 

بیانیهٔ ایران - گردهمایی بزرگ ایرانیان در ۳۰ژوئن

نزدیک به ۴دهه است که رژیم دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران، به‌خاطر نقض مستمر و شدید حقوق‌بشر محکوم شده است. بیش از ۱۲۰هزار تن از مبارزان دموکراسی و حقوق‌بشر و برخی از اعضای خانواده‌های آنها به‌نحوی خودسرانه دستگیر، به‌طور وحشیانه شکنجه و اعدام شده‌اند. در تابستان ۱۹۸۸(۱۳۶۷) بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی فقط به‌دلیل مخالفت با دیکتاتوری مذهبی و حمایت از جنبش اپوزیسیون سازمان مجاهدین خلق ایران قتل‌عام شدند. عفو بین‌الملل این قتل‌عام را یک جنایت علیه بشریت خوانده که مسئولان آن باید در مقابل عدالت قرار گیرند. بنا‌به گزارشهای سازمان ملل، رژیم ایران، رکورددار اعدام در جهان به نسبت جمعیت است.

 

اما با وجود چنین سرکوبی، جهان در طول ژانویه ۲۰۱۸، دوباره با موجی از قیام‌ها و تظاهرات مردم ایران مواجه شد که در مدت کوتاهی به بیش از ۱۴۰شهر گسترش یافت. شعارهای سراسری مردم ایران شامل «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمامه ماجرا» و «مرگ بر خامنه‌ای و روحانی»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «سوریه را رها کن فکری بحال ما کن» خواسته‌های واقعی مردم را برای تغییر این رژیم و توقف اشاعه تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در کشورهای منطقه به نمایش گذاشت.

ما همبستگی و حمایت خود را از این خواسته‌های مردم ایران اعلام می‌کنیم.

خامنه‌ای در ۹ژانویه به‌طور علنی اعلام کرد: « ما اطلاعات مشخص داریم که مجاهدین برای قیام از ماه‌ها قبل طراحی، آماده‌سازی و سازمان‌دهی کرده بودند». بسیاری از مقامات دیگر رژیم نیز به نقش کلیدی مجاهدین و حامیان آنها در سازمان‌دهی این قیام‌ها و استمرار آنها اعتراف کرده‌اند.

 

دوران در ایران تغییر کرده است. مردم برای تغییر رژیم و استقرار آزادی در ایران و صلح و امنیت در منطقه بپا خاسته‌اند. ما دولتهای اروپایی و جامعه جهانی را فرا می‌خوانیم که سیاست مماشات خود را به قاطعیت تغییر بدهند. روابط با این رژیم باید به توقف شکنجه و اعدام، برنامهٔ موشک بالستیک و اشاعه تروریسم و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه، مشروط شود.

ما هم‌چنین از گردهمایی عظیم ایرانیان در پاریس در ۳۰ژوئن، در حمایت از خواسته‌های قیامهای مردم ایران برای تغییر این دیکتاتوری مذهبی و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران، حمایت می‌کنیم. ما به دولت خود و جامعه بین‌المللی فراخوان می‌دهیم که در طرف مردم ایران قرار بگیرند و شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو به‌رسمیت بشناسند.

 

ما هم‌چنین از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب این شورا، برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسی، قومی و مذهبی، عاری از برنامهٔ اتمی، لغو مجازات اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی، برای تضمین دموکراسی و توسعه و پیشرفت در ایران و جامعه بین‌المللی، حمایت می‌کنیم.

زمان آن رسیده است که جامعه بین‌المللی، خود را در طرف درست تاریخ قرار بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7392fb2d-cde0-4b78-b44a-357d48420119"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات