728 x 90

بها حریری: حزب‌الله مسئول بندر و انبار بیروت است

بها حریری
بها حریری

دیلی میل انگلستان امروز (۱۷مرداد۹۹) نوشت: «بها حریری ۵۴ساله گفت: هر کسی در بیروت می‌داند که حزب‌الله بندر و فرودگاه این شهر را کنترل می‌کند».

دیلی میل در مورد انفجار مهیب در بیروت می‌افزاید: «انفجار، تظاهراتهای ضددولتی در لبنان را که از سال گذشته جریان داشته دامن خواهد زد. تاکنون دست کم ۱۳۷کشته و حدود ۵۰۰۰مجروح و ۳۰۰هزار نفر بی‌خانمان شده و آسیب بسیاری وارد شده است. مأموران تحقیق ۱۶نفر از کارمندان بندر بیروت را بازداشت کرده و ۱۸نفر را مورد بازپرسی قرار داده‌اند».

دیلی میل در مورد انفجار بیروت از قول بها حریری فرزند دیگر رفیق حریری نوشت: «یک رهبر سرشناس لبنانی حزب‌الله را در کنار دولت فاسد این کشور برای انفجار ویرانگر بیروت که یک کشتی مسافری را حتی واژگون کرده و تاکنون ۱۳۷نفر را کشته است مقصر دانست. بها حریری که پدر او رفیق حریری در سال۲۰۰۵ به‌قتل رسیده است، شب گذشته گفت هر کسی در این شهر می‌دانست که حزب‌الله کنترل بندر و فرودگاه بیروت را در دست دارد و غیرقابل تصور بود که مقامات در مورد نیترات آمونیوم مرگبار که در آنجا انبار شده بود اطلاعی نداشته باشند».


دی میل در مورد انفجار فاجعه‌آمیز بیروت نوشت: «آقای حریری ۵۴ساله که برای اولین بار صحبت می‌کرد گفت: سؤالی که ما داریم این است چطور برای ۶سال این ماده انفجاری اجازه داده شده که در وسط شهری با دومیلیون جمعیت باقی بماند؟
این کاملاً روشن است که حزب‌الله مسئول بندر و این انبار است جایی که نیترات آمونیوم انبار شده بود. هیچ چیزی بدون اطلاع آنها از بندریا از فرودگاه وارد یا خارج نمی‌شود . هیچ چیز. تصمیم آنها برای قرار دادن آن در وسط شهری با دومیلیون جمعیت یک فاجعه محض بود . ما اکنون یک مرکز شهر ویران شده داریم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5f44c0c-ebfe-4bfc-a771-e7bcf2aa0116"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات