728 x 90

محکومیت دستگیری زنان به‌خاطر نداشتن حجاب و اقدام فوری برای آزادی بی‌قید و شرط آنان

محكوميت دستگيري زنان به‌خاطر نداشتن حجاب
محكوميت دستگيري زنان به‌خاطر نداشتن حجاب

روز پنجشنبه ۱۲بهمن، خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرد نیروهای سرکوبگر ۲۹تن از زنان را در تهران   «در راستای امنیت اجتماعی» به‌خاطر نداشتن حجاب دستگیر کرده است و «دستگیر شدگان تحویل دستگاه قضایی شده‌اند». بنا‌ به گزارشهای رسیده قضاییه آخوندی با مشخص کردن وثیقه‌های سنگین و غیرقابل پرداخت، از آزادی بازداشت‌شدگان سر باز می‌زند.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، ضمن محکوم کردن دستگیری زنان و دختران میهنمان به بهانه آخوند‌ساخته نداشتن حجاب، همه مراجع و ارگانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان را به محکومیت این اقدام ضدانسانی رژیم زن‌ستیز آخوندی و اقدام فوری برای آزادی بی‌قید و شرط و بلادرنگ آنان فرا‌می‌خواند. 
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در روز ۲۴ژانویه ۲۰۱۸، در اجلاس شورای اروپا در استراسبورگ،   اتحادیه اروپا و شورای اروپا و کشورهای عضو را به اتخاذ تدابیر مؤثر و تصمیمات لازم‌الاجرا به‌منظور وادار کردن فاشیسم دینی حاکم به پایان دادن به سرکوب زنان و لغو حجاب اجباری فراخواند. وی گفت: ۳۹سال خونریزی و جنایت، تبعیض و سرکوب علیه زنان و خفقان و سانسور کافی است و جامعه جهانی باید به سکوت و بی‌عملی خود در این زمینه پایان دهد.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
۱۳بهمن ۱۳۹۶(۲فوریه ۲۰۱۸)
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c65fb1bf-1361-4ae3-bc56-1af8becc334f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات