728 x 90

به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و مراکز بسیج و ادامه اعتصابها و اعتراضات اقشار مختلف

آتش کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای
آتش کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای

اعتراضها و اعتصابهای کارگران و زحمتکشان و غارت‌شدگان روز سه‌شنبه ۱۰بهمن در سراسر کشور ادامه داشت:
 
1.    جوانان دلیر  بنر خامنه‌ای جلاد را در پردیس تهران به آتش کشیدند.
2.    مرکز بسیج در فاز چهار رامهرمز به دست جوانان بپاخاسته این شهر به آتش کشیده شد.
3.    پایگاه بسیج به نام مالک اشتر نیز به دست قیام آفرینان ایلام به آتش کشیده شد.
4.    در شیراز جوانان دلیر دوشنبه شب ۹بهمن، پنج آخوند حکومتی را گوشمالی دادند.
5.    اعتصاب کارگران کارخانه کیان‌کرد ملایر برای هفدهمین روز ادامه یافت. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حقوق و سه سال عیدی در  مقابل فرمانداری ملایر تجمع کردند.
6.    کارگران شرکت تراورس راه‌آهن دورود دهمین روز اعتصاب خود را پشت سرگذاشتند. آنها به پرداخت نشدن سه ماه حقوق‌  و چهارماه ماه حق بیمه اعتراض دارند. در ماه‌های گذشته شمار زیادی از کارگران زیرمجموعه شرکت تراورس با سوابق بالای کار اخراج شده‌اند. هزاران کارگر شاغل در راه‌آهن کشور به‌خاطر نداشتن تضمین شغلی و پرداخت نشدن دستمزدشان توان اداره امور خانواده‌هایشان را ندارند.
7.    کارگران راه‌آهن اصفهان، مشهد، یزد و مراغه به اعتراضات خود ادامه دادند. روی پلاکاردهای کارگران اعتصابی در مراغه نوشته بود:‌ «نه حقوق نه بیمه نه سنوات، دیگر کارد به استخوانمان رسیده. تا به کی  بی‌عدالتی و تبعیض». 
8.    اعتراض کارگران کاشی نیلو در نجف آباد به‌خاطر پرداخت نشدن ۲۸ماه حقوق، برای دومین هفته ادامه یافت.   کارگران بر روی بنر بزرگی که در دست داشتند، نوشته بودند: «خصوصی سازی به چه قیمتی؟ آیا فریادرسی هست؟»
9.    در ساوه  کارگران کارخانه مقره سازی (پایه‌های دکل انتقال برق) در شهر صنعتی کاوه،  که یک‌سال است حقوقی دریافت نکرده‌اند. دست به اعتراض زدند.
10.    غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در رشت در اعتراض به غارت اموالشان در مقابل شعبه گلسار این مؤسسه تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها شعار می‌دادند. «دست‌های پشت پرده با پول ما چه کرده، تابلوی بی‌مجوز محاله محاله». این مؤسسه با پشتیبانی بانک مرکزی، دستگاه قضاییه، رادیو تلویزیون حکومتی   برای چپاول سرمایه‌های مردم در شهرهاى گوشه و کنار کشور راه‌اندازی شد. اما اکنون هیچیک از آنها پاسخگوی سرمایه‌های به یغما رفته مردم نیست.
11.    اعتراض شماری از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به تحویل ندادن خانه هایشان توسط تعاونی مسکن شرکت، روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت.  
12.    جمعی از کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدشان در مقابل «شورای شهر» تجمع کردند.
13.    کارگران شهرداری بروجرد برای چهارمین روز در اعتراض به  پرداخت نشدن هشت ماه حقوق؛ دست از کار کشیدند و در برابر شهرداری دست به تجمع زدند.
14.    در تهران دهها تن از کارکنان پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران در اعتراض به تفاوت فاحش حقوق مدیران شرکت با کارکنان و کارگران دست به اعتراض زدند.
15.    کارگران پیمانکاری پتروشیمی فجر در بندر «خمینی» نسبت به عدم پرداخت همسان مطالباتشان دست به اعتراض زدند. آنها خواستار پرداخت مزایای معوقه مربوط به بدی آب و هوا، سختی‌کار و بُعد مسافت هستند.
16.    جمعی از کارگران کارخانه صابون سازی «یاس» در خرمشهر در اعتراض به  پرداخت نشدن دستمزدهای معوقه خود دست به تجمع زدند
17.    کارگران کارخانه قند فسا که دو ماه است دستمزدشان پرداخت نشده و از کمبود امکانات مربوط به ایمنی محیط کار رنج می‌برند، در محل کارخانه دست به تجمع زدند.
18.    دهها تن از مردم دره شهر ایلام که در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند پاسداران با تیراندازی مستقیم به تجمع‌کنندگان آنها  را پراکنده کردند.  
19.      تراکتورداران هادیشهر(جلفا) در اعتراض به قطع سهمیه گازوییل و مشکلات معیشتی خود دست به اعتراض زدند.
کنن     مردم ستمدیده رامیاندر  استان گلستان در برابر فرمانداری دست به تجمع زدند. نیرویهای سرکوبگر ورودی‌های ساختمان فرمانداری را    بستند تا از ورود جمعیت جلوگیری کنند.
21.    جمعی از کارکنان بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان از جمله پاداش بازنشستگی در مقابل استانداری یاسوج تجمع کردند.
22.    در کرج شماری از مهندسان شاغل در پروژه‌های عمرانی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود در مقابل «شورای شهر» تجمع کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲بهمن ۱۳۹۶(اول فوریه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/531a1ec8-c7dc-4c1f-aacd-f370d1d5813b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات