728 x 90

بنیانی پاکیزه و رهروانی ایستاده بر راه!

... و رهروانی ایستاده بر راه!
... و رهروانی ایستاده بر راه!

 

أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِت وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ. تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَیَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ (سوره ابراهیم- آیات ۲۴ و ۲۵).

آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌‏ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخ و برگش در آسمان است؟! و هر زمان میوه خود را به اذن پروردگارش می‌‏دهد. و خداوند برای مردم مثالها می‏زند، شاید یادآور شده و پند گیرند

 

در روز خجسته پانزدهم شهریور، در اولین سال قرن پانزدهم هجری شمسی، ما میلاد سازمانمان را جشن می‌گیریم. سازمان مجاهدین خلق ایران!

درختی پاک و پاکیزه با ریشه‌یی استوار و محکم در سینه‌ٔ توده‌های ستمدیده و محروم و با شاخ و برگی گسترده در آسمان سپید رهایی خلق از قید استثمار و بندگی!

سازمانی که همه عشق و ایمان ما برای تحقق آزادی، استقلال، عدالت و برابری در ایران عزیز مان است!

سازمانی که از شهریور ۱۳۴۴ با سرلوحه فدا و صداقت و مبتنی بر مکتب اسلام انقلابی پس از جمعبندی تجارب مبارزات پیشین توسط محمد حنیف، سعید محسن و اصغر بدیع‌زادگان بر اساس مرزبندی بین استثمارکننده و استثمارشونده پایه‌گذاری شد و طی دهه‌های متوالی برای رسیدن به آزادی و حاکمیت مردمی و برقراری دموکراسی در ایران با دو دیکتاتوری شاه و شیخ به مبارزه و نبردی خونین برخاست و هم‌چنان ایستاده بر راه و در میدان نبرد حاضر است.

سازمانی برخاسته از دل خلق ایران و از میان توده‌های رنج کشیده!

سازمانی که در فراز و نشیبهای سخت مبارزاتی با پذیرش پرداخت بهای سنگین در فرازناهای تاریخی، گوهری را نمایان کرده است که عبارت است از بارز کردن و اثبات امکان رهایی به شرط پای فشردن بر راه و ایستادگی به هر قیمت در برابر ستم و استبداد دینی!

سازمانی که امید به آزادی و برابری و در دست گرفتن سرنوشت را همواره در دل تاریخ و آینده زنده نگه داشته و می‌دارد و تاریخچه خونبارش با فدای ۱۲۰هزار شهید عبارت است از تاریخچه قوت‌یابی چشم‌انداز آزادی!

سازمانی که در صحنهٔ نبرد رو در رو با رژیم ملایان، استراتژی جنگ آزادیبخش را ارائه کرد. استراتژی‌یی که پاسخ اختناق و سرکوب دیکتاتوری ولایت فقیه بود و تبلور این استراتژی را ما در ارتش آزادیبخش ملی دیدیم و امروزه در فرازی نوین در کانون‌های شورشی قهرمان به چشم می‌بینیم که چگونه رزم و نبردشان ارکان تمامی نظام را به لرزه انداخته است.

سازمانی که در پهنه سیاسی، یک جایگزین سیاسی و دمکراتیک ارائه کرده است. جایگزینی به‌نام شورای ملی مقاومت ایران، دیرپاترین ائتلاف سیاسی علیه دیکتاتوری ولایت فقیه.

سازمانی که در پهنه‌ای وسیع به رویارویی با اسلام ارتجاعی ولایت فقیه کمر بسته است و در این زمینه یک آنتی‌تز علیه آخوندهای بنیادگرا ارائه کرده است. آنتی‌تزی بر اساس اسلام حقیقی و دمکراتیک و بر اساس آزادی و نفی ستم و استثمار!

پهنه‌ٔ دیگری که سازمان ما به رویارویی با ارتجاع پرداخته است، پهنه انسانی است. حرف سازمان ما در عرصه جامعه و حرکت انسانی مبارزه با جنسیت‌گرایی و نفی استثمار جنسی است و این همان نقطه آغاز تحولی است که ا زآن به‌عنوان انقلاب ایدئولوژیک درونی نام می‌بریم و به این معناست که بدون نفی جنسیت زدگی نمی‌شود از برابری و دموکراسی دم زد و نمی‌شود از عهده سرنگونی این رژیم زن‌ستیز ضدبشری بر آمد.

از این روست که سالهاست اعضا‌ی این سازمان در پرتو انقلاب برای تغییر و قیام و سرنگونی با کفش و کلاه آهنین راه می‌پیمایند و از فرازناهای بسیار راه، فاتحانه عبور کرده‌اند. مسیری که هم‌چنان تا سرمنزل پیروزی ادامه خواهد داشت؛ با رهروانی هماره ایستاده بر راه و همیشه حاضر!

آری، امروز ما تولد چنین سازمانی، با چنین تاریخچه و با چنین میادین رزم و نبرد در پیش چشم را به جشن و شادی نشسته‌ایم.

این میلاد خجسته را به رهبری پاکبازمان، شیر همیشه بیدار برادر مسعود و مهر تابان آزادی خواهر مریم، به مسئول اولمان خواهر مجاهد زهرا مریخی و به همه خواهران و برادران مجاهدم و نیز به خلق قهرمان ایران تبریک می‌گویم!

سازمانم، همه عشق من ایمان من است

دل و جانم به رهش باد که جانان من است...

آوا فرهادی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/636dd0a4-a3c4-4b6a-a8f4-613f8f563b1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات