728 x 90

بنیاد دفاع از دموکراسیها: برداشتن تحریم‌ها به رژیم ایران کمک می‌کند تا بودجه حمایت از تروریسم را تأمین کنند

تأکید  بنیاد دفاع از دموکراسیها بر ادامه تحریمها علیه رژیم ایران
تأکید بنیاد دفاع از دموکراسیها بر ادامه تحریمها علیه رژیم ایران

بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن روز ۲۴اردیبهشت در پیامی توئیتری نسبت به برداشتن تحریم‌ها علیه رژیم ایران هشدار داد و نوشت: برداشتن تحریم‌ها علیه بخشهای زیرین اقتصاد ایران به‌طور مستقیم کمک خواهد کرد، تا سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به دولتی بودجه حمایت از تروریسم را تأمین کنند.

این پیام به مقاله‌یی لینک شده است که بخشهایی از آن در زیر آمده است:

بایدن، کنگره باید از تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم ایران حمایت کنند

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا برای بررسی نامزدی آنتونی بلینکن برای وزیر خارجه، از بلینکن سؤال شد که آیا وی معتقد است که لغو تحریم‌های تروریستی که اکنون علیه ایران اعمال می‌شود، از جمله تحریم‌های بانک مرکزی ایران، شرکت ملی نفت، منافع امنیتی ملی آمریکا است؟ بخش مالی و بخش انرژی. بلینکن پاسخ داد: "من این کار را نمی‌کنم."و من فکر می‌کنم هیچ چیزی، همان‌طور که من می‌بینم، مغایرتی با اطمینان از این‌که ما برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم، همه اقدامات ممکن را انجام می‌دهیم - از جمله سخت‌ترین مجازات ها."
حمایت دوجانبه از تحریم‌های تروریسم که رژیم ایران را هدف قرار داده به سال ۱۹۸۴ برمی گردد، زمانی که ایالات متحده برای اولین بار رژیم ایران را به‌عنوان حامی دولت تروریسم معرفی کرد. از آن زمان، هر رئیس‌جمهور آمریکا - جمهوری خواه یا دموکرات - و کنگره گامهایی را برای تأیید سیاست ایالات متحده در مخالفت با حمایت مالی ایران از تروریسم و بستن تحریم‌ها برای قطع فعالیت‌های مرتبط با ترور توسط ایران برداشته است.


وزارت امور خارجه در جدیدترین گزارش سالانه کشور خود درباره تروریسم، دامنه گسترده فعالیت‌های ایران در ارتباط با ترور را تأیید کرد. حزب‌الله، یک سازمان تروریستی خارجی تعیین شده از سال ۱۹۹۷، هم‌چنان "گروه اصلی وابسته به رژیم ایران" است. رژیم ایران هم‌چنین از تعدادی از گروه‌های تروریستی فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و... . پشتیبانی می‌کند.
طبق گفته آمریکا، رژیم ایران از سپاه پاسداران- نیروی قدس (IRGC-QF) "برای پشتیبانی از سازمانهای تروریستی، ایجاد پوشش برای عملیات مخفی مرتبط و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه" استفاده می‌کند. سپاه پاسداران از طریق عراق و سوریه اسلحه‌ها را به حزب‌الله منتقل می‌کند. و ضمن ارائه اسلحه و آموزش برای حملات تروریستی مستقر در یمن توسط حوثی ها. رژیم ایران هم‌چنین نقشه‌هایی علیه مخالفان در خاک اروپا از جمله در دانمارک، فرانسه، هلند، بلژیک و آلبانی را طراحی کرده است.


طی سالهای گذشته، رژیم ایران حملات تروریستی برجسته‌ای را هدف قرار داده است که آمریکاییها و یهودیان را هدف قرار داده است، از جمله بمب‌گذاری در سفارت ایالات متحده و پادگان تفنگداران دریایی در بیروت (۱۹۸۳)، مرکز جامعه یهودیان بوینس آیرس (۱۹۹۴) و برجهای خوبر در عربستان سعودی (۱۹۹۶). گروه اصلی وابسته به رژیم ایران، حزب‌الله لبنان، پشت بمبی در اتوبوس ۲۰۱۲ بود که منجر به کشته شدن ۵ غیرنظامی اسراییلی و یک بلغاری در بورگاس، بلغارستان شد.

به گفته وزارت دفاع ایالات متحده، سپاه مسئول قتل حداقل ۶۰۳ سرباز آمریکایی در عراق است.
وزارت امور خارجه هم‌چنین گزارش داد که "رژیم ایران از حداقل سال ۲۰۰۹ به تسهیل کنندگان [القاعده] اجازه داده است تا از طریق ایران یک کانال ارتباطی را برقرار کنند و این [القاعده] را قادر می‌سازد بودجه و جنگنده‌ها را به جنوب آسیا و سوریه منتقل کند."

این اداره اخیراً پاداش اطلاعاتی را اعلام کرده است که محمد الباتای، رهبر القاعده مستقر در ایران را به دادگاه می‌کشاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec7a42e6-664b-4165-b048-79d7d4fc2903"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات