728 x 90

بنیاد دفاع از دموکراسیها: کانادا بایستی فشار بر ایران را بالا ببرد

بنیاد دفاع از دمکراسیها واشنگن
بنیاد دفاع از دمکراسیها واشنگن

بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها ضمن درج مقاله‌ای نوشت اعتراض رژیم ایران طی ماه گذشته پس از آن که جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران، سرکوب داخلی تهران را در مجمع عمومی سازمان ملل محکوم کرد، بلند شده است.

با وجود کار اتاوا در سازمان ملل و واکنش خشمگین ایران، نخست‌وزیر جاستین ترودو موضعی نرم در قبال ایران اتخاذ کرده است، ظاهراً از ترس این‌که فشار قابل توجهی بر رژیم، چشم‌انداز نزدیکی روابط با تهران را تضعیف کند.
با این حال، تا زمانی که یک دیکتاتوری اسلام گرا بر ایران حکومت کند، بعید به‌نظر می‌رسد که آرزوی اتاوا به نتیجه برسد.
اتاوا به جای صرف لفاظی علیه رژیم آخوندی، باید اقدامی ملموس در مخالفت با حکومت دینی انجام دهد. با انجام این کار، اتاوا در سمت درست تاریخ قرار خواهد گرفت و پیامی از همبستگی به قربانیان رنج کشیده ایران در سراسر خاورمیانه خواهد فرستاد.
اول از همه، اتاوا باید سپاه پاسداران (IRGC) - گروه شبه‌نظامی مسئول تجاوزات منطقه‌ای و سرکوب داخلی ایران - را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

رژیم ایران قطعاً مستحق مجازات است. تهران به حمایت از گروه‌های تروریستی و نیابتی در خارج از کشور خود ادامه می‌دهد.


کانادا هم‌چنین باید تحریم‌هایی را علیه ناقضان اصلی حقوق‌بشر در ایران اعمال کند، از جمله رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی، که نقش کلیدی در کشتار هزاران زندانی سیاسی تهران در سال1367 داشت.

کابینه ابراهیم رئیسی شامل ۱۲ مقامی است که قبلاً توسط آمریکا یا شرکای آن به‌دلیل حمایت از برنامه هسته‌یی ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی یا نقض حقوق‌بشر تحریم شده بودند.
کانادا، یکی از حامیان اصلی حقوق‌بشر در سرتاسر جهان، باید از آن پیروی کند (بنیاد دفاع از دمکراسیها واشنگتن۲۰آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87485d62-a977-43c2-8528-a41a0ecf0fa5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات