728 x 90

بنیاد دفاع از دمواکرسی‌ها گفت دونالد ترامپ باید رادیو و تلویزیون رژیم، فارس، تسنیم و ایرنا را تنیبه و تحریم کند

قیام مردم ایران
قیام مردم ایران

بنیاد دفاع از دموکراسیها طی گزارشی گفت:‌ دولت دونالد ترامپ باید رسانه‌‌های تحت کنترل رژیم ایران ازجمله رادیو و تلویزیون رژیم، خبرگزاریهای فارس، تسنیم و ایرنا را به‌‌خاطر اقدام هایشان در جریان اعتراضهای اخیر مردم علیه رژیم، و تسهیل نقض حقوق‌‌بشر تحریم کند. در گزارش این بنیاد آمده است «رادیو و تلویزیون رژیم در جریان اعتراض های مردم علیه رژیم، عکسهای معترضان را به‌طور انفرادی چاپ و در اختیار عموم قرار داد و از آنها خواست معترضان را شناسایی و به دستگاههای امنیتی معرفی کنند تا در مورد بازداشت‌شان اقدام شود.

به گزارش بنیاد دفاع از دموکراسیها، خبرگزاری تسنیم عکسهای افراد معترض را منتشر کرده و از مردم می‌خواست آنها را شناسایی و معرفی کنند. تسنیم سپس اعترافهای به‌‌زور گرفته شده بازداشت‌شدگان را نیز منتشر کرده است. خبرگزاری فارس به زندانهای تحت کنترل سپاه دسترسی دارد و بارها به چاپ اعترافهای به‌‌زور گرفته شده از زندانیان مبادرت ورزیده است. ایران (ایرنا) نیز بنا‌ به گزارش بنیاد دفاع از دموکراسیها، که بخشی از قوه مجریه است «به‌رغم انتشار اظهارنظرهای تهدید کننده و موهن، به‌گونه‌یی عمل کرده که در معرض تحریم قرار نگیرد و در گزارش بنیاد دفاع از دموکراسیها «با ذکر شواهد فراوان نشان داده شده است که رژیم  ایران هم‌چنان بر امواج ماهواره‌ها به جای پارازیت مداری، پارازیت زمینی پخش می‌کند»  

در گزارش این بنیاد آمده است «اکنون زمان لغو تعلیق تحریم صدا و سیما و تنبیه خبرگزاریهای دولتی ای است که به نقض حقوق‌‌بشر در ایران کمک می‌کنند، و قرار دادن نام شرکای رادیو و تلویزیون رژیم- خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فارس و ایرنا- در فهرست تحریم هاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3633d65-8a48-49b5-8b6e-09b6f801d6ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات