728 x 90

بمباران یک سایت مخفی موشکهای بالستیک حوثی‌ها در صنعا

صنعا در یمن
صنعا در یمن

ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن اعلام کرد، جنگنده‌های این ائتلاف سایت‌های مخفی موشکهای بالستیک حوثی‌ها در صنعا را هدف قرار دادند.


العربیه روز سه‌شنبه ۲ آذر نوشت: ائتلاف عربی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات هوایی نیروهایش، یکی از سایت‌های موشکی حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در منطقه ذهبان واقع در صنعا به کلی منهدم کرده است.
این ائتلاف ویدیویی از وقوع انفجارهای شدید در زاغه‌های ذخیره موشکهای بالستیک در صنعا نیز منتشر کرد.

در این ویدئو، شبه‌نظامیان حوثی را نشان می‌دهد که در حال آزمایش یک سیستم دفاع هوایی موشکی و تعدادی کارشناس خارجی پرتاب موشک ضدهوایی را به حوثی‌ها آموزش می‌دهند.

العربیه افزود: کارشناسان اغلب عناصری از سپاه پاسداران رژیم ایران و حزب‌الله لبنان بوده که حضور آنها نقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با عدم حمایت از شبه‌نظامیان حوثی به‌شمار می‌رود.

از این پیش‌تر سرتیپ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی گفت، حوثی‌ها و سپاه پاسداران در سال۲۰۱۴ پیش از آغاز عملیات ائتلاف عربی، فرودگاه بین‌المللی صنعا را به پایگاهی نظامی و زاغه‌ای برای پنهان‌کردن اسلحه و موشکهای بالستیک ساخت ایران تبدیل کرده بودند.

پیش از آغاز عملیات ائتلاف عربی و محاصره هوایی صنعا، سپاه پاسداران رژیم ایران هفته‌یی ۲۸پرواز از تهران به این شهر توسط شرکت هواپیمایی ماهان ایر انجام می‌داد و در این پروازها، انواع سلاحهای پیشرفته و قطعات موشک برای حوثی‌ها ارسال می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c025e56f-4c4f-4af8-b274-ea13435bc277"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات