728 x 90

بمباران شبه‌نظامیان رژیم ایران توسط یک پهپادی ناشناس در شرق دیرالزور

حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه
حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران در سوریه

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز دوشنبه ۲۴آبان طی گزارشی اعلام کرد، در پی هدف قرار گرفتن مقرهای شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران توسط یک پهپاد در حومه شهر آلبوکمال در شرق سوریه، ستونی از دود در آسمان شهر قابل مشاهده شده است ولی جزئیاتی درباره خسارت‌های جانی احتمالی در دست نیست.

این حملات پهپادی، چند روز پس از برداشتن پرچم‌های شبه‌نظامیان رژیم ایران از برخی از مراکز و مقرهای نظامی آنها و جایگزینی آن با پرچم‌های رژیم سوریه صورت می‌گیرد.

از این پیش‌تر، فعالان دید‌بان حقوق‌بشر سوریه از شهر آلبوکمال گزارش کرده بودند که شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران، پرچم‌های خود را از بالای مرکز فرهنگی و برخی از مراکز نظامی متعلق به خود در شهر آلبوکمال برداشته و پرچم‌های رژیم سوریه را جایگزین آن کردند. دلیل این اقدام گروه‌های شبه‌نظامی بیم آنها از هدف قرار گرفتن توسط دو پهپاد ناشناسی عنوان شد که در آسمان شهر در حال پرواز بودند.


پرواز این دو پهپاد ناشناس در آسمان شهر آلبوکمال، تنها چند روز پس از حمله پهپادی به مراکز شبه‌نظامیان نیابتی رژیم ایران در این شهر صورت گرفته که در نتیجه آن ۷شبه‌نظامی رژیم ایران کشته شدند.
از میان این ۷نفر شبه‌نظامیان کشته شده در شرق دیرالزور، ۳نفر از نیروهای سوری تحت فرمان رژیم ایران بودند، ولی تابعیت چهار کشته دیگر تاکنون روشن نشده و انبارهای اسلحه و مهمات شبه‌نظامیان ایران نیز در این جمله هوایی منهدم شده است (العربیه ۲۴آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/347350ec-3cc3-4563-8c0a-72c1946a1e3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات